opuchnięte oczy

Jak poradzić sobie z opuchniętymi oczami?

Jak często zdarza nam się spojrzeć w lustro i aż odskoczyć na widok worów pod oczami. Wystarczy naprawdę niewiele, żeby powstały: płacz, lekkie zaziębienie, nieprzespana noc lub przeciwnie zbyt długie spanie i opuchnięte oczy gotowe. Zwłaszcza wiosną są znakiem rozpoznawczym alergików, ale mogą być też rezultatem wstrzymania wody spowodowanym wypiciem zbyt dużej ilości alkoholu. Jak można sobie poradzić z tym nieestetycznym objawem?
1
Pij wodę!
Picie dużej ilości wody jest najlepszym lekarstwem na właściwie wszystkie bolączki związane z cerą. W tym przypadku picie wody powinno zaradzić na zatrzymywanie wody w organizmie, a o to nam przecież chodzi.
2
Śpij!
Nie za dużo i nie za mało. Najlepiej pod głowę podłożyć sobie sporą poduszkę, albo nawet dwie. Wysokie położenie głowy względem reszty ciała zapobiegnie gromadzeniu się płynów wokół oczu.
3
Kosmetyki
Jeśli już obudzimy się z workami, zastosujmy odpowiednie kosmetyki. Te z kofeiną zadziałają ściągająco i szybko zmniejszą opuchliznę. Dobrze sprawdzą się też kosmetyki łagodzące, z dodatkiem ogórka lub rumianku.
4
Zimno!
Zimno skutecznie łagodzi objawy. Można więc podążyć za radą babć i położyć na powiekach chłodne torebki herbaty (oczywiście wcześniej zaparzone) lub przyłożyć schłodzoną łyżeczkę. Najszybciej jednak będzie wcześniej zaopatrzyć się w maskę chłodzą i trzymać ja na wszelki wypadek w lodówce.
?

Wskazówki
* W ciągu dnia często zakładaj okulary przeciwsłoneczne z filtrem, skutecznie ochronią delikatna skórę wokół oczu.

Powiązane porady

Maseczka oczyszczająca domowej roboty
wągry
redukowanie worków pod oczami

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

fene2206
03.02.2014
ja na noc pod oczy stosuje maść z arniki, ona jest na siniaki, latwo dostepna w każdej aptece, na cienie pod oczami jest super,wieczorem nakładam a rano nie mam zadnych cieni pod oczami
topielica
10.06.2013
Najlepiej codziennie rano zrobic sobie masaż kostką lodu to naprawdę niezawodny sposób i bardzo korzystny -jesli taki masaż zrobimy na całą twarz efekty będą imponujące i natychmiastowe-oczywiście warto robic to codziennie.