tłusta cera

Jak zapobiec przetłuszczaniu się twarzy?

megaramegara - specjalista Tipy.pl
Cera tłuści się kiedy gruczoły łojowe w skórze produkują zbyt dużo sebum. Ale jest też wiele innych czynników, które mają wpływ na przetłuszczanie się twarzy. Należy do nich poziom hormonów, wilgotność powietrza, dieta i stosowane kosmetyki. Jednak największą rolę odgrywa dziedziczność. Cera tłuści się najbardziej w okresie dojrzewania, ale tak naprawdę jeśli ktoś ma do tego skłonności to wiek nie odgrywa większej roli. Ponieważ nic tak naprawdę nie zadziała w 100% trzeba redukować niefajne świecenie się jak tylko się da. A można znacznie zmniejszyć błysk czoła stosując przeróżne sztuczki i specyfiki.
1
Myj twarz trzy razy dzienne odpowiednim żelem (lub mydłem) i letnią wodą. Jest to najbardziej efektywna metoda jeśli chodzi o pozbycie się wszelkiego nagromadzonego na skórze sebum. Zimna woda nie poradzi sobie odpowiednio z oczyszczeniem cery.
2
Ćwicz regularnie, aby zapewnić sobie odpowiednie krążenie krwi w organizmie. Jeśli krew szybko krąży, szybciej dociera do porów i je odblokowuje. W przeciwieństwie do tego co myśli większość ludzi, pocenie się twarzy jest tak naprawdę dla niej zdrowe. Może dopomóc przetłuszczającej się cerze i zmniejszyć częstotliwość występowania wyprysków.
3
Raz w tygodniu stosuj maseczkę z glinki na twarz. Ciemniejsze glinki mają większe właściwości chłonne. Ale maseczka z czerwonej glinki mniej podrażni skórę. Wybór odpowiedniej należy do ciebie.
4
Kupuj kosmetyki zrobione na bazie wody. Te zrobione na bazie olejków dodatkowo i niepotrzebnie natłuszczą skórę. Pamiętaj, że puder nie powstrzyma gruczołów od produkcji łoju. Ale może lekko zmatowić skórę.
5
Unikaj zbyt częstego stosowania peelingów łuszczących. Stosuj je tylko raz w tygodniu, nie częściej. Zamień krem natłuszczający na nawilżający lub odżywczy. Unikaj też nadmiernego przebywania na słońcu.
6
Stosuj produkty z retinolem. Używaj ich jednak oszczędnie, aby uniknąć podrażnienia skóry i jej samoczynnego łuszczenia.

Powiązane porady

blizny potrądzikowe
olejek z witaminą E
zaskórniki

Podobne porady

Komentarze (10)

* Pola wymagane

Barbares
17.03.2016
totalne bzdury
do
26.11.2015
To jeżeli tak się każdy zna niech poda dobry sposób .. jeżeli te pogarszają to co pomoże ?
Stefan Toborek
20.08.2015
Próbowałem wszystkiego a moja twarz wyglądała koszmarnie.
Pomogło przemywanie twarzy spirytusem salicylowym 4-6 razy dziennie.
Spirytus wysusza skórę oraz przyspiesza łuszczenie skóry a przez to likwiduje pryszcze i nieestetyczny połysk. Efekt uboczy to zapach spirytusu - w pracy podejrzewano że chodzę ciągle natrąbiony bo czuć ode mnie wódą.
agaczix
14.07.2015
hahah no nie wiedzialam, ze skora twarzy ma jakies "wytryski" :D a tak wgl. to myjac twarz mydlem jeszcze bardziej sie ja przesuszy i skora bedzie wytwarzala jeszcze wiecej sebum. ...
Donnas
23.06.2015
Bo jezeli chodzi o inne porady, to jestem solidarna z reszta. Wszystko pozostałe tylko zaszkodzi, a efekt bedzie chwilowy!
lulla
11.09.2014
Nie wiem czy płakać czy śmiać się. Jestem zbulwersowana. Żeby TAKIE metody dla cery tłustej?
Jakieś tam doświadczenie mam z tymi sprawami i alkohol i te sprawy tylko pogarszają sytuację. Skóra często ulega nadmiernemu wysuszeniu, a chcąc natłuścić takie miejsca wydziela jeszcze więcej! No i może dojść nawet do nieprzyjemnych skutków :(
ami
21.07.2014
bzdury , bzdury i jeszcze raz bzdury.
Patrycja
29.05.2014
Kto to pisał?Mam odpowiedź-ktoś kto się na tym nie zna!Punkt pierwszy i 4 to jakiś żart tak?Gorąca woda nie działa korzystnie na tłustą twarz, a zwłaszcza mycie jej 3 razy dziennie.Czy ten ktos kto to pisał w ogóle się na tym zna?Co do punktu czwartego, jak to przeczytałam to się złapałam za głowe jak można pisać takie głupoty że alkohol działa rewelacyjnie-według autora/ki równie dobrze można sobie wysmarować całą twarz alkoholem i to też będzie super-alkohol wysusza skóre co powoduje że tego sebum wydziela się więcej bo skóra chce natłuścić wysuszone miejsca..brak słów.
fiki
24.01.2014
zgadzam sie ze to bzdury.. gorąca woda tylko pobudza gruczoły, chłodna zas domyka pory skory..
eh alkohol w pielęgnacji tlustej skory? serio?!
linka
09.05.2013
co za bzdury!