karmienie noworodka

Jak sprawić, aby karmienie noworodka przebiegało sprawnie i bez problemu?
AniaAnia - specjalista Tipy.pl

Karmienie noworodka w pierwszych tygodniach jego życia to niełatwe zadanie, niezależnie od tego, co jest źródłem pokarmu. Ale czy to pierś czy butelka zapewnia Twojemu maleństwu pełny brzuszek, poniższe wskazówki pomogą ułatwić Ci to zadanie.
1
Zapewnij spokój wam obojgu.

Gdy wrócisz ze szpitala, musisz zminimalizować wszelkie zakłócenia w porze karmienia. Pozbądź się gości na ten czas, albo jeśli nie chcesz tego zrobić, a salonie panuje duże zamieszanie, idź na czas karmienia do sypialni. Jeśli masz starsze dzieci, spróbuj czymś je zająć lub wykorzystaj czas karmienia na przeczytanie bajki.

2
Przewiń niemowlę.

Jeżeli Twoje dziecko należy do spokojnych, przewiń je przed karmieniem. Czysta pielucha sprawi, że dla dziecka karmienie będzie miało przyjemniejszy przebieg, a dla ciebie to duży plus, gdy po jedzeniu zaraz zaśnie i będziesz mogła odnieść je do łóżeczka najedzone i przewinięte. Nie przewijaj dziecka w nocy, jeżeli nie jest to konieczne (np. gdy używasz jednorazowych pieluszek typu Pampers), ponieważ może ono się rozbudzić i mieć trudności z zaśnięciem.

3
Myj ręce.

Mimo że to nie Ty zasiadasz do jedzenia, jednak przed każdym karmieniem dziecka myj dokładnie ręce wodą i mydłem. Jeżeli karmisz piersią nie musisz obmywać brodawek przed każdym karmieniem. Wystarczy zrobić to raz dziennie przy okazji mycia całego ciała (do mycia brodawek nie używaj mydła).

4
Ułóż się wygodnie.

Rodzice, którzy nie przywykli do używania niektórych partii mięśni, w trakcie opieki nad dzieckiem odczuwają ból. Zanim rozpoczniesz karmienie, usiądź wygodnie, tak aby Twoje plecy i ręka, na której będziesz trzymała dziecko, były podparte.

5
"Odpakuj" dziecko.

Jeżeli niemowlę jest ciasno owinięte w kocyk, rozwiń je, żebyś mogła bez trudu przytulić je do siebie i żeby ono czuło lepiej bliskość twojego ciała.

6
Uspokój płaczące dziecko.

Rozdrażnione, wrzeszczące dziecko będzie miało trudności w strawieniu tego, co połknęło. Spróbuj zaśpiewać mu kołysankę lub delikatnie je pokołysać.

7
Pobudka.

Niektóre dzieci smacznie śpią w porze posiłku i mocno trzeba się namęczyć, żeby je rozbudzić.

8
Pieszczoty.

Przytulaj dziecko i pieść je rękami, oczami i głosem. Pamiętaj posiłki nie powinny służyć jedynie zaspokojeniu głodu maleństwa, lecz powinny być jednym ze sposobów przekazania miłości matki do dziecka.

9
Przerwa na odbicie.

Gdy zmieniasz pierś w trakcie karmienia lub dziecko wypiło połowę zawartości butelki, przerwij karmienie na chwilę, aby mu się odbiło. Zrób to również, gdy niemowlę zbyt wcześnie przestanie ssać. Być może jego brzuszek wypełniony jest tylko gazami, a nie tylko jedzeniem.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane