Jazda samochodem

Jak prawidłowo kręcić kierownicą?

5
Chwytanie kierownicy od wewnątrz, a następnie ściąganie jej na dół spowoduje dodatkowo to, że nie wyczujesz, kiedy wpadniesz w poślizg. Ponadto, jeżeli dojdzie do wystrzelenia poduszki powietrznej, zrobisz sobie krzywdę własną ręką.
6
Nigdy nie pozwalaj kierownicy samodzielnie powrócić na swoje miejsce! Nie ma wielkiej różnicy, czy jej w ogóle nie trzymasz, czy jednak delikatnie przytrzymujesz. W sytuacji, kiedy zdarzy się wypadek, nie będziesz już mieć czasu na jej odkręcenie.
7
Jeżeli jeździsz autem z napędem na przednią oś i mocno dodasz gazu w zakręcie, może dojść do poślizgu przednich kół, przez co kierownica nie będzie chciała sama się odkręcić? Skutków możesz się domyślać.
8
Przed dojechaniem do długiego łuku skręć kierownicę w taki sposób, abyś mógł na takim skręcie przejechać cały łuk. Po skręceniu kierownicy chwyć ją w pozycji „za piętnaście trzecia”.
9
Kręcenie z przekładaniem rąk sprawdza się, kiedy manewrujesz po parkingu, wykonujesz głębokie kontry, musisz jechać slalomem (np. między pachołkami, a nie między innymi autami na dwupasmówce), nawracasz.
10
Tzw. skręt gokartowy przydaje się przy wyprzedzaniu innych pojazdów, zmianie pasa, pokonywaniu łagodnych zakrętów. Polega on na skręcaniu kierownicy trzymając ją w pozycji „za piętnaście trzecia”. Cały czas trzymaj kierownicę w tym samym miejscu. Jeżeli potrzebujesz jeszcze bardziej skręcić, przełóż ręce. Trzymanie ich w tym samym miejscu aż do całkowitego skrzyżowania nie jest dobrym pomysłem.
?

Wskazówki
* Oprócz pozycji "za piętnaście trzecia" istnieje jeszcze "za dziesięć druga". Kierowcy wciąż się spierają, która jest bezpieczniejsza i skuteczniejsza. Ty najlepiej sam oceń, która bardziej ci odpowiada.
* Wszelkie zasady dotyczące trzymania kierownicy i manewrowania nią nie istnieją po to tylko, by istnieć. Znacznie ułatwiają kontrolę nad samochodem i wyczucie maszyny, a te cechy są niezbędne, by być dobrym kierowcą.

Powiązane porady

wzywanie pomocy drogowej
wypadek samochodowy
jak starać się o odszkodowanie powypadkowe

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Sss
11.01.2016
Dokladnie. nie wiem kto to pisal, ale amerykanie na pewno nie klada rak na drazku, z prostego powodu - tam chyba nikt nie jezdzi manualami. To tylko europejczycy lubia sobie utrudniac zycie, machajac sprzeglami i przekladajac wajche co 2 sekund, chociaz coraz wiecej ludzi tez juz powoli zaczyna wolec automaty. Ja osobiscie tez nie wyobrazam sobie na codzien jezdzic manualem, juz na pewno nie w miescie :o
Marek
28.04.2015
"Druga ręka zwykle spoczywa sobie wtedy na drążku zmiany biegów – takiego luzackiego stylu nauczyliśmy się niegdyś od Amerykanów" Autor chyba amerykańskich samochodów nie widział w których 80% to automaty.
Hehehe, żenada:D