Galaretki z alkoholem

Jak zrobić galaretki z alkoholem (Jello-shots)?

Galaretki z alkoholem
1 z 6
Galaretki z alkoholem to bardzo popularny sposób podawania alkoholi w USA. Są one doskonałą alternatywą dla drinków czy innych napojów alkoholowych. Galaretki z procentami są idealne na każdą imprezę. Ich przygotowanie nie jest trudne a efekt końcowy jest zdumiewający. Chcesz, zaskoczyć swoich znajomych? Zrób jello-shots!
P

* 170g galaretki owocowej
* Kieliszki (najlepiej plastikowe)
* 2 szklanki wrzącej wody
* ¾ szklanki zimnej wody
* 1 ¼ szklanki schłodzonego alkoholu
(w zależności od zawartości alkoholu stosuj poniższe proporcje wody:
1,5 szklanki alkoholu 20% do niecałej połowy szklanki zimnej wody lub
1 ¼ alkoholu 40% do ¾ szklanki wody)

1
mieszanie
Wlej do garnka 2 szklanki wody i doprowadź ją do wrzenia. Gdy woda zagotuje się, zdejmij ją z ognia. Następnie stopniowo wsyp galaretkę cały czas mieszając. Wymieszaj dokładnie, żeby cała galaretka rozpuściła się w wodzie.
2
woda, alkohol - proporcje
W oddzielnym naczyniu wymieszaj zimną wodę ze schłodzonym alkoholem. Następnie dodaj miksturę do rozpuszczonej galaretki. Wymieszaj dokładnie.
3
plastikowe kieliszki na tacce
Rozstaw plastikowe kieliszki na tacce. Żeby zapobiec przyleganiu galaretki do kieliszków można spryskać je specjalnym tłuszczem w sprayu. Jednak nie jest to konieczne. Równie dobrze można wsadzić do kieliszków plastikowe łyżeczki.
4
kieliszki z galaretką
Rozlej otrzymaną miksturę do kieliszków. Możesz udekorować je umieszczając w środku kawałki owoców. Nie dodawaj do galaretek kiwi i ananasa. Te owoce spowodują, że galaretka nie zastygnie. Natomiast możesz położyć je na wierzchu już po zastygnięciu.
5
galaretki w lodówce
Włóż tackę z kieliszkami do lodówki (nie umieszczaj ich w zamrażarce). Zostaw je tam na ok. 2- 4 godziny. Po tym czasie galaretki powinny być gotowe do spożycia. Smacznego!
Strona 1 z 6

Powiązane porady

Lodowe kieliszki
żelki gitary

Podobne porady

Komentarze (7)

* Pola wymagane

stary ale jary
20.07.2015
Te galaretki to chyba dla kobiet w ciazy albo uczniow szkoly sredniej. Prawdziwy mezczyzna pije skocza na lodzie, ale mozna do tego jak ktos woli dolac bezbarwnej lemoniady np: Sprite
alkoholik
17.07.2015
Ja tam lubię barszcz z siwuchom
polej
17.07.2015
Latem preferuję nalewki. Ludzie jakie to proste - świeże owoce w 1l słoiku zalewam wódką (najczęściej gorzką żołądkową) kilka dni i już można zlać. Ile smaku, radości próbowania, mieszania. Ostatnio w lesie spotkałem świdośliwę, nalewka z niej bardzo dobra, słodka i jak wiśniówka, mocno migdałowa.
bbb
17.07.2015
to sie je łyzeczką czy co
lol
17.07.2015
jak nie ma minimum 40 volt to nie dobre :P
arimor
16.04.2014
Wykonałam te jello shoty na swojej imprezie i muszę przyznać, że wyszły rewelacyjnie. Przepis jest bardzo dobry i goście byli zachwyceni. Chciałabym dodać w tym miejscu dodatkowy pomysł - jedna z firm (nie chcę podawać nazwy, by nie robić reklamy, ale łatwo znaleźć na półkach w sklepie) wypuściła teraz serię galaretek o smaku alkoholi! Można więc zrobić w ramach shota galaretki o smaku "Blue Curacaco", "Margerita" czy "Pinacolada". Polecam! Do "Blue Curacao" można dodać wódkę, do "Margerity" tequilę, a z "Pinacoladą" świetnie skomponuje się Malibu.
arimor
09.03.2014
Na ile porcji (wielkości kieliszka wódki) wystarcza ten przepis? I jakie alkohole wlać? Czy można zrobić np. jello shot z tequilą? Bardzo proszę o informację.