cienkie włosy

Jak dbać o cienkie włosy?

megaramegara - specjalista Tipy.pl
Cienkie włosy same w sobie nie stanowią problemu, jednak niezwykle ciężko jest przekonać je, by przybrały postać inną od przyklapniętej i pozbawionej objętości. Rozwiązaniem tego problemu jest właściwa pielęgnacja tego typu włosów. Oznacza to, że nie wystarczy umyć włosy, by stały się piękne i puszyste. Trzeba się mocno postarać, by były lśniące i mocne. Jeśli jesteś nieszczęśliwą posiadaczką włosów cienkich, poniżej dowiesz się jak prawidłowo o nie dbać.
1
Stosuj szampon do włosów cienkich i pozbawionych objętości.

Włosy cienki e są bardziej delikatne, niż inne typy włosów i z powodu ich kruchej struktury – znacznie bardziej łamliwe. Z tego powodu należy myć je wyłącznie delikatnymi szamponami. Te przeznaczone specjalnie do włosów cienkich, odpowiednio je odżywią i wzmocnią cebulki. Myj włosy regularnie. W trakcie mycia wmasowuj szampon w skórę głowy, używając do tego opuszek palców, a nie paznokci. Prócz szamponu, regularnie używaj również odżywki.

2
Zdrowo się odżywiaj.

Pamiętaj, że zdrowa dieta to niezbędny element dla mocnych i zdrowych włosów. Najlepiej spożywać pokarmy bogate w białko, witaminy B6, B12 i E, oraz kwasy omega-3. Pij również duże ilości wody.

3
Zafarbuj włosy.

Odpowiednio dobrany kolor może sprawić, że włosy będą wydawać się grubsze i pełne objętości. Kluczową sprawą jest unikanie kolorów, które są zbyt platynowe lub za ciemne. Najlepiej ustalić swoją decyzję z fryzjerem. Pamiętaj, że zbyt ciemny kolor dodatkowo podkreśli cienką strukturę włosa, więc unikaj go, zwłaszcza jeśli twoje włosy są dodatkowo dość rzadkie.

4
Dobrze dobierz fryzurę.

Podobnie jak odpowiedni kolor włosów, również dobrze dobrana fryzura może dodać włosom lekkości i objętości. Dla włosów cienkich najlepiej nadają się fryzury krótkie. Takie fryzury są zazwyczaj wycieniowane, co sprawia, że włosów wydaje się być więcej. Fryzjer pomoże ci wybrać fryzurę dobraną nie tylko do rodzaju twoich włosów , ale i do kształtu twojej twarzy.

5
Unikaj stylizowania włosów na gorąco.

Gorące powietrze pozbawia włosy składników odżywczych i przesusza je, sprawiając , że stają się podatne na uszkodzenia. Z tego powodu, o ile nie jest to absolutnie konieczne, unikaj prostownicy, lokówki i suszarki. Jeśli już musisz z nich skorzystać, postaraj się używać najzimniejszego strumienia powietrza.

6
Stosuj produkty dodające objętości.

Na rynku znajdziesz ich sporo. Mogą to być pianki, odżywki, maski. Wybieraj jednak tylko takie produkty, które zawierają dużo składników odżywczych, by czerpać ze stylizacji włosów podwójną korzyść.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Glinka betonitowa
piękne włosy
zapobieganie siwieniu

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

#18434
29.03.2013
Cienkie włosy znacznie lepiej wyglądają kiedy dodamy im objętości np. susząc je na okrągłej szczotce.