Ustawienie świateł mijania w samochodzie

Jak ustawić światła w aucie?

MatMat - specjalista Tipy.pl
1 z 7
Prawidłowe ustawienie świateł mijania jest niezwykle istotne. Czy kiedykolwiek byłeś oślepiony przez kogoś na drodze lub zauważyłeś, że twoje światła nie oświetlają dokładnie drogi na wprost ciebie? Jeśli podczas jazdy widzisz tylko liście na poboczu lub jadący naprzeciw kierowcy mrugają ci długimi światłami i na ciebie trąbią, to coś jest nie tak. Dzięki tej poradzie prawidłowo ustawisz światła w aucie, dzięki czemu zyskasz lepszą widoczność na drodze i przestaniesz oślepiać innych.
1
sprawdzanie ciśnienia w oponach
Usuń niepotrzebne, ciężkie przedmioty z bagażnika samochodu. Sprawdź również czy ciśnienie we wszystkich oponach jest prawidłowe.
2
Włączenie świateł mijania
Zaparkuj samochód po zmroku (lub przy zgaszonych światłach w garażu) 5 do 6 metrów od ściany lub drzwi. Przód samochodu powinien być skierowany na ścianę. Upewnij się, że podłoże jest równe. Najlepszy będzie betonowy parking lub podjazd.

Włącz światła mijania. Nie włączaj świateł drogowych. Zaznacz na ścianie taśmą punkty świetlne reflektorów liniami pionowymi i poziomymi.
3
Ustawienie świateł mijania
Za pomocą poziomicy sprawdź, czy obydwa punkty znajdują się na tym samym poziomie. Jeśli nie są użyj taśmy, aby dokonać pomiaru a następnie wyznacz taśmą jednakową wysokość. Linia pozioma nie powinna znajdować się wyżej niż 1 metr od ziemi. Punkty świetlne powinny znajdować się w połowie wysokości między środkiem reflektora a zderzakiem. Powinny również mieścić się w osi auta.
4
Ustawienie świateł samochodowych
Zaznacz miejsca w których powinny znaleźć się punkty świetlne reflektorów.
5
Ustawienie świateł w aucie
Wyłącz światła mijania. Usuń pierścień wokół reflektorów i zlokalizuj śruby regulacyjne. Znajdują się one zwykle obok reflektorów. Powinna być jedna śruba w górnej części reflektora do ustawień w pionie i druga znajdująca się obok reflektora do ustawień światła w poziomie.
6
Ustawienie świateł w aucie
Użyj śrubokręta do ustawienia śrub. Górną śrubę skręć zgodnie ze wskazówkami zegara aby podwyższyć wysokość świateł, lub przeciwnie do wskazówek zegara, aby je obniżyć. Przekręć boczne śruby, aby reflektor przesunąć w prawo lub lewo. Po ustawieniu śrub włącz światła mijania, aby sprawdzić, czy są ustawione poniżej linii taśmy naklejonej na drzwiach. Dzięki takiemu ustawieniu nie będziesz oślepiać kierowców z naprzeciwka.
?

Wskazówki
* Poproś swojego mechanika, aby prawidłowo ustawił ci światła mijania.

Strona 1 z 7

Powiązane porady

Zapalniczka samochodowa
jazda samochodem
jazda samochodem

Podobne porady

Komentarze (15)

* Pola wymagane

Retro
14.11.2016
Ktoś tu pisze, że stacja diagnostyczna ustawia za darmo - czasem tak w ramach jakichś akcji ale normalnie przy przeglądzie 20zł za regulację. Może to niedużo ale jeśli żarówka kosztuje 9zł (np. Hella) to dwa ruchy kluczem ampulowym za 20zł trochę drogo dlatego ja wolę sam sobie wyregulować a na przeglądzie tylko mi sprawdzają i jak dotąd zawsze było OK. Poza tym do stacji diagnostycznej jakoś też trzeba dojechać, więc warto po wymianie żarówki od razu podregulować żeby w drodze nie razić. Zresztą co tu gadać, zawsze lepiej jest wiedzieć i umieć niż nie wiedzieć, nie umieć.
Staszek
08.06.2015
mi też ustawili za darmo w stacji diagnostycznej, w czasie kontroli, ale musiałem kupić dwie żarówki osram, bo jedna dziwnie świeciła. wymienili dwie i ustawili. I dobrze bo teraz widzę więcej.
jacent
24.11.2014
nie i k...a nie potrzebuje wiedziec od tego jest mechanik, tak jak mechanik nie potrzebuje k...a znac procesu produkcji asfaltu choc pewnie ma podjazd wyasfaltowany...
użytkownik
24.11.2014
Nie muszę wiedzieć.Od tego mam serwis i mechaników.Trudno, żeby tak jak za komuny grzebać się w samochodzie.Od tego są mechanicy.
zz
24.11.2014
No i jesli po kupieniu uzywki widzimy ze reflektory swieca w kosmos ... to wiec ze cos sie dzieje (a raczej dzialo...)
jan
24.11.2014
jezuu,jaki debilizm,na KAŻDEJ stacji diagnostycznej przy przeglądzie ustawią za DARMO!!!!!.Jak musisz w innym czasie ustawic to płacisz 5 zł( PIĘĆ złottych polskich) za takie ustawianie.
Dla kogo ten artykuł?? czy uwazacie,ze za te 5 zł opłaci mie sie kombinowac,jak wjade na stacje i za 5 minut wyjade z dobrze ustawionymi swiatalami?
qwe
24.11.2014
Tak można ustawić światła "mniej więcej" po stłuczce i naprawie "u Miecia w garażu". Lepiej byłoby jechać do OSKP. Prędzej taką kontrolę zalecałbym po wymianie żarówki. Niektórym udaje się tak wcisnąć żarówkę, że świeci po niebie.
Grzegorz
24.11.2014
Na Niemieckich autostradach oślepiają tylko Polacy . Nie myślą o innych kierowcach tylko o sobie a później są wypadki tylko że oślepiający pojedzie sobie dalej i jemu oczywiście nic się nie stanie . Myślcie ludzie za kierownicą !!!
Jan
24.11.2014
A od czego mamy coroczny przegląd OBOWIĄZKIEM diagnosty jest to zrobić bez naszej podpowiedzi. w końcu ktoś za to bierze aż 98zł!
bummm
24.11.2014
jak jedzie baran i mnie oślepia wale mu długimi niech poczuje się jak ja