inhalacja na zatoki

Jak zrobić inhalację na zatoki?

aldona - specjalista Tipy.pl
inhalacja na zatoki
1 z 5
Inhalacje to znany i sprawdzony sposób na różne infekcje górnych i dolnych dróg oddechowych. Można za ich pomocą leczyć katar, kaszel, przeziębienie, alergię oraz zatkane zatoki.
W tym ostatnim przypadku jest zabieg ten jest szczególnie korzystny i przynosi natychmiastową ulgę. Poniżej dowiesz się jak samodzielnie wykonać inhalację na zatoki.
P

* miska lub garnek
* rondel
* szeroki, gruby ręcznik
* wersja 1.: 50g wybranych suszonych ziół (rumianku, mięty pieprzowej, tymianku, szałwii lub skrzypu)
* wersja 2.: olejek eteryczny ( z bazylii, rozmarynu, drzewka herbacianego, eukaliptusowy, lawendowy, z mięty pieprzowej oraz majerankowy).
* wersja 3.: mgiełka solankowa (do kupienia tutaj)

1
inhalacja na zatoki - krok 1
W rondelku lub w czajniki zagotuj litr wody.
2
inhalacja na zatoki - krok 2
W misce lub garnku umieść 50g wybranych ziół. Na zatoki najlepiej działają rumianek, mięta pieprzowa, tymianek, szałwia i skrzyp. Możesz również zmieszać ze sobą kilka rodzajów ziół. Zalej je wrzącą wodą.
3
inhalacja na zatoki - krok 3
Jeśli nie masz suszonych ziół, ulgę zatkanym zatokom przyniesie również wkropienie do wody kilku kropel Amolu lub olejku eterycznego. Olejki eteryczne polecane przy leczeniu zatok to olejki: z bazylii, rozmarynu, drzewka herbacianego, eukaliptusowy, lawendowy, z mięty pieprzowej oraz majerankowy. Działanie udrażniające i przeciwwirusowe wykazuje również mgiełka solankowa.
4
inhalacja na zatoki - krok 4
Nachyl głowę nad naczyniem z gorącą wodą, nakryj ją szczelnie grubym ręcznikiem, zamknij oczy i wdychaj aromat ziół lub olejków eterycznych. Nie nachylaj się zbyt nisko, by gorąca para nie poparzyła twojej twarzy. Uważaj również, by przypadkiem nie oblać się wrzątkiem.

Inhalacja powinna trwać 20-30 minut i być powtarzana dwa razy dziennie.
Strona 1 z 5

Powiązane porady

syrop z rokitnika
rak płuc
pokrzywa syrop

Podobne porady

Komentarze (5)

* Pola wymagane

Ela
31.08.2015
ania, na gardło wypróbuj olej z rokietnika, znajdziesz go np. w tabletkach do ssania akron u mnie się sprawdzają (np. nie mam już problemów z ciągłym drapaniem w gardle, który aż łzy wyciskał).
ania
09.01.2015
popieram. Od lat tak leczę, głównie zapalenie krtani. Jestem nauczycielką, mam 20 lat stażu pracy i corocznie wydawałam fortunę na antybiotyki, pomijając wątpliwą skuteczność tychże leków. Od kilku lat stosują inhalacje z samego rumianku, jak zaczynam tylko odczuwać ból gardła, charakterystyczny dla póxniejszego zapalenia krtani. Po dobie inhalacji (dosłownie dobie, bo nawet w nocy wstaję i inhaluję się rumiankiem, jak gardło boli niewyobrażalnie...) pojawia się mokry kaszel, zaczyna się odkrztuszanie - czyli choroba pokonana. Od ponad 5 lat nie wzięłam ani jednego antybiotyku na to schorzenie (podobnie na oskrzela). Sposób jest naprawdę świetny!
kilo
09.01.2015
Borykam się z zatokami od lat. operacje, prochy itp. Kiedyś "odkryłem" płukanie zatok. I to dopiero był strzał w 10-tke! W aptekach można kupić produkty amerykańskie, dość drogie, ale skutecznie i dobrej jakości, ale są i polskie, Fixsin - butelka do płukania z saszetkami.
lol
09.01.2015
nie wiem czmu ale zdjecie z glowne skojarzylo mi sie z algida ...
Lilamoka hahaaha
24.03.2011
Ta yhymmmm