solarium

Jak korzystać z solarium?

gabrysiagabrysia - specjalista Tipy.pl
Korzystasz z solarium a może dopiero masz zamiar zacząć? Poniżej znajdziesz wskazówki, porady oraz przeciwwskazania dotyczące opalania się w solarium.
1
Jeśli jesteś pierwszy raz na solarium zapytaj o poradę kogoś z obsługi. Powiedz, że jesteś pierwszy raz i spytaj na ile minut powinnaś iść. W zależności od rodzaju Twojej karnacji powinnaś za pierwszym razem iść na nie więcej niż 8 minut. Przy bardzo jasnej karnacji powinnaś skrócić ten czas o połowę. Poproś również kogoś z obsługi, aby Ci wytłumaczył obsługę łóżka.
2
Używaj specjalnych kosmetyków do opalania w solarium. Zapewnią one bezpieczeństwo dla Twojej skóry oraz zwiększą skuteczność opalania. Kosmetyki nakładaj bezpośrednio przed opalaniem się. Zwróć uwagę na najbardziej delikatne miejsca jak pachwiny, podbrzusze, dekolt, piersi, twarz, płatki uszu. Sutki są najbardziej wrażliwym miejscem zatem powinnaś o nie szczególnie zadbać, albo poprzez ich zakrycie albo nałożenie dużej warstwy kremu ochronnego). Kosmetyki dobierz do rodzaju swojej karnacji, opalenizny i rodzaju skóry.

Nie należy używać kosmetyków do opalania z filtrami UV podczas opalania w solarium, ani kosmetyków przeznaczonych na solarium używać w czasie opalania na słońcu.
3
Przed opalaniem się usuń dokładnie makijaż za pomocą mleczka do demakijażu.
4
Ściągnij biżuterię - pierścionki, zegarek, kolczyki. Szybko się rozgrzewają w solarium i mogą Cię poparzyć.
5
Zawsze opalaj się w okularach z filtrami UV.
6
Zabezpiecz przed opalaniem wszystkie znamiona. Możesz pokryć je grubszą warstwą kremu.
7
Z solarium można korzystać maksymalnie 1 raz dziennie i nie więcej niż 3 razy w tygodniu.
8
Jeśli planujesz wizytę na solarium, nie używaj perfum ani dezodorantów.
9
Przeciwwskazania do korzystania z solarium:

- uczulenie na słońce,
- choroby skóry jak np. bielactwo, rozległy trądzik, trądzik różowaty, rany na skórze, opryszczka,
- gorączka, grypa,
- rozszerzone i popękane naczynka,
- choroby serca,
- stosowanie kosmetyków zawierających retinol i kwasy hydroksylowe (AHA, BHA),
- zażywanie środków fotouczulających.
?

Wskazówki
* Jeśli zażywasz środki antykoncepcyjne lub inne lekarstwa, przed skorzystaniem z solarium przeczytaj ulotkę.
* Jeśli chodzisz do kosmetyczki na jakieś zabiegi, skonsultuj z nią wizyty w solarium (mogą wystąpić przebarwienia lub silne poparzenia po solarium).

Strona 1 z 2

Powiązane porady

masaż antycellulitowy
peeling cukrowy
Cellulit

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

gabrysia
08.07.2009
przebity pępek a solarium

na solarium nie wolno chodzić przez co najmniej 1 miesiąc od czasu przebicia pępka. Pępek musi być całkowicie zagojony. Czasem trwa to dłużej niż pół roku.