ubezpieczenie samochodu :)

Jak wybrać dobre ubezpieczenie samochodu?

Od jakiegoś czasu w segmencie ubezpieczeń samochodowych nie mamy tylko jednego monopolisty, a wiele firm ostro konkurujących ze sobą o klienta. Oczywiście dla samego klienta ta sytuacja jest niezwykle korzystna, gdyż ubezpieczyciele coraz to bardziej prześcigają się w pomysłach w walce o nasze portfele. Jak w gąszczu ofert wybrać tę najkorzystniejszą?
1
Z pomocą oczywiście przychodzi nam Internet. Wystarczy w wyszukiwarkę wpisać hasło „porównanie ubezpieczeń samochodowych” (lub podobnie) i znajdziemy wiele stron, na których możemy znaleźć bardzo cenne informacje. Na najlepszych stronach znajdziemy nawet najciekawsze punkty i szczegóły wypisane z Ogólnych Warunków Umowy dla każdego z ubezpieczenia.
2
Zarówno na tych stronach, jak i stronach samych ubezpieczalni znajdziesz niezwykle proste i szybkie w obsłudze narzędzie – kalkulator składek. W kilku prostych punktach uzupełniamy swoje dane oraz dane ubezpieczanego samochodu, aby poznać wycenę zaoferowanego nam ubezpieczenia. Wypełnienie go zajmuje od 5 do 15 minut. Co ciekawe – jeśli przedstawiona nam oferta jest atrakcyjna, wystarczy wykonać dosłownie kilka kliknięć więcej i już mamy zamówione ubezpieczenie, które dostarczy nam do domu kurier. Warto porównać wyniki w kalkulatorach w kilku konkurencyjnych firmach ubezpieczeniowych. Są też specjalne kalkulatory, które w jednym miejscu pokażą ofertę cenową przygotowaną od razu przez kilka innych ubezpieczalni.
3
Jeśli chcesz zaoszczędzić jeszcze więcej pieniędzy, poświęć kilka godzin na dokładną analizę Warunków Umowy ubezpieczeń, które Cię interesują. Tylko pozornie oferty wszystkich ubezpieczalni są tak podobne. W praktyce często się różnią drobnymi, acz istotnymi szczegółami. W jednej firmie w ramach ubezpieczenia OC możesz dostać też darmowe holowanie w razie wypadku, w innej zaś, przy niewiele droższym ubezpieczeniu (bądź nawet za tę samą cenę), dostaniesz również bezpłatne holowanie na wypadek zwykłej awarii.
4
Wiele firm zachęca do kupowania ich polis przez Internet oferując kilkuprocentowe zniżki na zakupione tą drogą ubezpieczenia. Pamiętaj jednak, że czasem warto spotkać się z przedstawicielem i w tradycyjny sposób nabyć ubezpieczenie. Bardzo często przedstawicielowi zależy na jak najlepszych wynikach sprzedaży i może zaoferować jeszcze większe zniżki, nawet dla nowych klientów.
5
Negocjuj. Niektóre firmy ubezpieczeniowe są bardzo elastyczne i gotowe są odstąpić od niektórych zapisów w umowie, aby zaproponować jeszcze niższą cenę. Np. w ramach niektórych ubezpieczeń AC zostają objęte ochroną ubezpieczeniową zwierzęta przewożone w samochodzie. Rezygnacja z tego, czy podobnych zapisów obniży Twoją składkę. W takich wypadkach firma sporządza indywidualną umowę z klientem.
6
Jedynym obowiązkowym w Polsce ubezpieczeniem jest ubezpieczenie OC. Zwróć jednak uwagę, że przy niewygórowanych cenach, wiele firm w ramach tego ubezpieczenia oferuje bardzo wiele dodatków (jak bezpłatne holowanie, ubezpieczenie od kradzieży czy pożaru). Niektóre z firm dowolnie pozwalają dokupić kolejne opcje do ubezpieczenia OC, co sprawia, że klient wybiera tylko te najpotrzebniejsze, a funkcjonalność jego ubezpieczenia jest bardzo podobna do nieobowiązkowego AC.
Strona 1 z 2

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Karol24
03.03.2019
Jak się porówna ceny polis na kalkulatorze, to można wyszukać najtańsze OC.
Jeep
21.05.2012
Moja sprawdzona metoda - do agencji, tam porównują mi dużo ofert (teraz to nawet mają directy, liberty itd.). I wybieram najtansze