dzieci z Świętym Mikołajem

Jak rozmawiać z dzieckiem o Świętym Mikołaju?
SniezkaSniezka - specjalista Tipy.pl

Święty Mikołaj jest postrzegany jako legendarna albo jako baśniowa postać stworzona przez dorosłych na ich użytek, aby wpływać na zachowanie dzieci. Pomysł polega na tym, że Mikołaj widzi wszystkie dzieci i w zależności od ich zachowania może je nagrodzić wymarzonym prezentem lub przynieść rózgę (w przypadku jeśli ich zachowanie pozostawia wiele do życzenia). Wytłumaczenie dziecku całej prawdy o Świętym Mikołaju jest łatwe, jeżeli wiemy jak to zrobić.
1
Jeśli dziecko zauważyło, że masz coś wspólnego z całą sprawą ze Świętego Mikołaja (np. przyłapało Cię na wkładaniu prezentu pod poduszkę lub czytaniu listu do Św. Mikołaja), wówczas należy powiedzieć dziecku prawdę (lub półprawdę - jeśli uważasz to za stosowne). Jeżeli Twoje dzieci są małe, powiedz im, że Mikołaj z Tobą rozmawia na temat zachowania dzieci.
2
Musisz mieć gotowe wyjaśnienie jeśli dziecko przyłapie Cię na czymś co ma coś wspólnego ze Świętym Mikołajem. Jeżeli dzieci wypatrzą, że pakujesz prezenty, zawsze możesz powiedzieć, że Mikołaj nie ma czasu zapakować prezentów dla wszystkich dzieci i prosił Cię o pomoc.
3
Wyślij listy napisane przez dzieci do Mikołaja. Wcześniej zaproponuj sprawdzenie, dając sobie szansę do przeglądnięcia listy prezentów. Zawsze staraj się kupić chociaż jedną rzecz z listy napisanej przez Twoje dziecko.
4
Aby nadać wymowności chwili wysyłania listów do Mikołaja, zabierz dzieci na pocztę, przy której stoi Mikołaj i zbiera listy. Jeżeli zapytają, dlaczego jest więcej niż jeden Mikołaj, powiedz, że musiał wynająć pomocników, bo sam by nie dał rady.
5
W magiczną noc - wigilię Mikołaja pozostaw marchew dla reniferów, oraz ciasteczka i mleko dla świętego Mikołaja. Jak dzieci już zasną, zjedz przygotowaną kolację sama. Ty jesteś Mikołajem i reniferami. Nie potrzeba pozbawiać dzieci złudzeń dotyczących istnienia Mikołaja, mimo iż Mikołajem jest każdy, kto o nie dba i je kocha.
6
Dziecko może bardzo źle przyjąć prawdę o Świętym Mikołaju. Dlatego powinniśmy stopniowo je z tą prawdą oswajać - najlepiej w ciągu kilku lat dopowiedzieć dziecku coś nowego. Można trzymać się tego, że Święty Mikołaj wszystko widzi i wszystko wie ( - tak samo każdy z innych świętych) ale jest duchem i nie może bezpośrednio ingerować w życie ludzi. Ludzie kultywują tradycję Świętego Mikołaja, aby uczcić jego wspaniałe czyny. Wytłumacz dziecku dlaczego warto dawać sobie nawzajem prezenty i pomagać innym ludziom.
?

Wskazówki
* Dzień Świętego Mikołaja obchodzony jest 6 grudnia.
* Święty Mikołaj urodził się w około 280 roku w Patarze w Azji Mniejszej (obecnie Turcja), zmarł 6 grudnia 345 lub 352 r.
* Św. Mikołaj był biskupem Miry.
* Pochodził z bardzo zamożnej rodziny. Po śmierci rodziców i rozdał cały odziedziczony majątek biednym.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane