masaż twarzy

Jak wykonać przeciwzmarszczkowy masaż twarzy?

Myśli o pojawiających się zmarszczkach i strach przed starzeniem się skóry pojawiają się u kobiet bardzo wcześnie. Nic z resztą dziwnego, w dobie kultu młodości, panie popadają w paranoje i są w stanie wydać ciężkie pieniądze za maleńki słoiczek kremu mającego uchronić je przed tym niechybnym skutkiem postępu lat. Okazuje się jednak, że możemy przedłużyć młodość naszej twarzy nie wydając, ani grosza, a jedynie wykonując w domu regularne ćwiczenia. Poniżej opisany masaż wykonujmy codziennie wieczorem np. przy okazji wklepywania kremu na noc.
1
Brwi
Gdy ściągamy je w wyniku gniewu, powstają między nimi pionowe zmarszczki tzw. "lwie zmarszczki". Aby zapobiec ich powstawaniu należy okrężnymi ruchami masować, najpierw grzbiet nosa, następnie przesuwamy się ku skroniom i całemu czołu aż do nasady włosów.
2
Usta
Z czasem kontur ust traci na jędrności, aby temu zapobiec używamy palców wskazujących i środkowych. Układamy je w kącikach ust i zaczynamy wykonywać małe, ale zdecydowane okrężne ruchy. W ten sposób masujemy również część twarzy pod ustami.
3
Czoło
Często je marszczymy, czy to myśląc, czy to gniewając się, aby zapobiec powstawaniu na nim znaków naszych emocji należy je odpowiednio wymasować. Na początek układamy czubki palców u nasady nosa i wykonujemy nimi poziome ruchy pocierające. Następnie przesuwamy palce w górę, aż do linii włosów i wzdłuż niej do jednej i drugiej skroni.
4
Broda
Podwójny podbródek jest zmorą wielu kobiet i dużo byśmy oddały aby nie mieć z nim nigdy do czynienia. W tym celu unosimy głowę nieco do góry, a pod brodę podkładamy prostą dłoń (opuszkami do dołu) i głośno i wyraźnie zaczynamy wypowiadać samogłoski "a,e,i,o,u" serie powtarzamy kilka razy.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane