Zioła do ryby

Jak przyprawić rybę?
Kuchnieswiata - specjalista Tipy.pl

Zioła pomagają wydobyć szeroką gamę smaków ze wszelkiego rodzaju ryb i można ich używać w różny sposób. Ziołami możemy natrzeć ryby do grillowania, dodać ich do sosu śmietanowego lub po prostu posypać nimi rybę przed usmażeniem czy uduszeniem. Nie musisz koniecznie używać świeżych ziół. Zioła do ryb mogą być również suszone - zachowają one aromat tak długo, jak długo będą przechowywane w szczelnym pojemniku z dala od słońca.
1
Koperek

Do przyprawienia ryb użyj koperku. Koperek jest najpopularniejszym ziołem dodawanym do ryb. Jakkolwiek postanowisz przyrządzić rybę, to będzie pyszna, jeśli oprócz koperku doprawisz ją równocześnie cytryną i pieprzem. Możesz zastosować koperek świeży lub suszony, jednak pamiętaj że traci on swój smak w krótkim czasie po zasuszeniu.

2
Estragon

Polepsz smak ryby estragonem. Ma on zapach i smak podobny do anyżu. Estragon uważany jest za jeden z czterech najlepszych ziół kuchni francuskiej i jest doskonałym uzupełnieniem wszystkich rodzajów ryb. Najlepiej sprawdzi się jednak jako dodatek do ryb gotowanych i skorupiaków.

3
Majeranek

Dopraw rybę majerankiem. Możesz zastosować zarówno ten świeży jak i suszony. Często występuje on w mieszankach ziół np. w ziołach prowansalskich. Majeranek najlepszy będzie do śledzi, łososia, flądry, raków i małż.

4
Rozmaryn

Dodaj do ryby aromatyczny rozmaryn. Możesz używać zarówno ten świeży jak i w postaci suszonej. Rozmaryn doda grillowanej rybie delikatny musztardowy posmak. Rozmaryn będzie najlepiej smakować z łososiem, węgorzem i innymi tłustymi rybami oraz z pieczonymi rybami śródziemnomorskimi. Zioło to można łączyć z sokiem pomarańczy.

5
Oregano

Podkreśl smak ryby za pomocą oregano. Oregano zwykle kojarzy się z pizzą, jednak jest doskonałym ziołem do doprawienia ryb - szczególnie pieczonych ryb śródziemnomorskich i małży oraz do pasztetów rybnych. Ziołem tym najlepiej posypać rybę smażoną na oliwie z oliwek lub dodać je do sosu zrobionego z roztopionego masła. Świeże oregano powinno być utarte w moździerzu, aby wydobyć najlepszy smak.

6
Bazylia

Bazylia nadaje się nie tylko do pomidorów i mozzarelli, jednak również do ryb, a w szczególności do smażonych ryb śródziemnomorskich, skorupiaków i małż.

7
Kolendra

Kolendry możesz użyć do całych ryb pieczonych w folii oraz do skorupiaków. Przykładowo, krewetki będą wspaniale smakować z kolendrą połączoną z czosnkiem.

8
Zielona mięta

Do śródziemnomorskich ryb pieczonych i skorupiaków możesz dodać aromatyczną miętę zieloną.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

goldenka
02.04.2019
Polecam doprawiać rybę również pieprzem cytrynowym.Pasuje do każdej rybki.
Mutor
25.01.2017
Czy ja dobrze widzę? Na liście ziół do doprawiania ryb brak...tymianku?????????????????????
karoolkaa96
18.11.2012
Każdą rybę przed przyrządzeniem należy skropić cytryną.