pierwsza praca ;)

Jak poradzić sobie w pierwszej pracy?

Pierwsze praca zarobkowa to zawsze spory stres, ale i podekscytowanie. Nie wiemy czego można się spodziewać, obawiamy się nowego środowiska i nowych ludzi. Nie jesteśmy pewni, czy poradzimy sobie z powierzonym i zadaniami, a jednocześnie marzymy o sukcesach i awansach. Jak sobie poradzić z tym pierwszym stresem i śmiało wkroczyć w świat pracy zawodowej?
1
Uwierz w siebie

Podejmując prace postaraj się dobrze nastawić,zmobilizuj się i uświadom sobie własne zdolności i wiedzę.

2
Zapoznaj się z otoczeniem

Obserwuj innych pracowników i zwyczaje panujące w wewnątrz zakładu pracy, pozwoli Ci to uniknąć niezręczności już na samym początku.

3
Bądź przyjacielska/i oraz uprzejma/y

Nie tylko względem przełożonych ale też współpracowników, jeśli będziesz osobą lubianą i miłą możesz się spodziewać, że koledzy z pracy chętnie udzielą Ci wskazówek i pomocy.

4
Nie bój się pytać

Jeśli czegoś nie wiesz pytaj się i proś o wyjaśnienie inaczej, trudno będzie Ci wykonać zadanie jeśli nie będziesz wiedzieć jak tego dokonać. Jednocześnie postaraj się nie sprawiać wrażenia osoby nieporadnej i zagubionej. Skup się na poleconych zadaniach i postaraj się je wykonać jak najlepiej.

5
Nie ukrywaj swoich błędów

Jeśli zdarzy Ci się popełnić jakąś pomyłkę, nie ukrywaj jej tylko przyznaj się, ponieważ inaczej możesz przysporzyć firmie poważnych kłopotów.

6
Słuchaj krytyki

Jeśli jest to krytyka konstruktywna nie obrażaj się, tylko jej wysłuchaj i postaraj się poprawić. Jest to pierwsza praca oczywistym jest, że możesz popełnić jakieś błędy, które należy skorygować.

7
Zaangażuj się

Postaraj się wykorzystać swoje zdolności i umiejętności najlepiej jak potrafisz.

8
Praca to praca

Nie przynoś problemów prywatnych do firmy, to nigdy nie jest dobrze widziane. Jeśli już musisz opowiadać o swoich problemach domowych, powinieneś najpierw poznać dobrze współpracowników i znaleźć wśród nich osoby godne zaufania.

9
Wygląd

Zachowanie higieny osobistej i schludny ubiór są zawsze w cenie. Pamiętaj więc, aby zawsze wyglądać dobrze, ale nie wyzywająco. Praca nie jest przecież wybiegiem mody.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Jak uniknąć stresu?
manipulowanie ludźmi
drzemka w pracy

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane