Mikołaj z gwiazdy

Jak zrobić Świętego Mikołaja z papierowej gwiazdy?

SniezkaSniezka - specjalista Tipy.pl
Pięcioramienna gwiazda, jest doskonałym odwzorowaniem Mikołaja, dwie odnogi to nogi, dwie następne to ręce i piąta to głowa, a środek, to wielki jego brzuch, śmiejący się pod czerwonym ubrankiem. Każdy może zrobić dekorację Mikołaja z papierowej gwiazdy.
P

* szablon 5-cio ramiennej gwiazdy, lub foremkę do ciastek w tym kształcie, (im większa tym lepiej),
* biały, zielony i czerwony kawałek materiału,
* białą, czerwoną i czarną farbę plakatową,
* blok techniczny,
* troszkę waty,
* czarny pisak,
* klej,
* złoty brokat,
* kordonek lub mulina w kolorze czerwonym, zielonym lub złotym, około 15 cm,
* nożyczki.

1
Kształt gwiazdy
Na białej kartce z bloku technicznego i na białym filcu odrysuj taki sam kształt gwiazdy. Wytnij je. Do wycięcia z kartonu, łatwiej będzie użyć żyletki niż nożyczek.

Kliknij na zdjęcie obok w celu powiększenia, wydrukuj, po czym przerysuj na blok techniczny i filc.
2
Zrób pętelkę z kordonka, zawiąż jego końce na supełek i przyklej na ramieniu gwiazdy, która ma być głową.
3
Mikołaj z gwiazdy
Wymaluj gwiazdę w następujący sposób. Dwa dolne ramiona pomaluj 1/3 od dołu na czarno, jako buty Mikołaja. Resztę na czerwono. Górne dwa ramiona pomaluj na czerwono, zostawiając końcówki białe, jako rękawice. Górne ramię ze sznureczkiem pomaluj też na czerwono – będzie to czapka. Środek gwiazdy również na czerwono, zostawiając nie pomalowany pasek tuż nad dolnymi ramionami, który później pomaluj na czarno, jako pasek Mikołaja. Twarz pozostaw białą, nie malowaną.
4
Kawałek waty uformuj na kształt trójkąta, na brodę Mikołaja. Przyklej w odpowiednim miejscu. Flamastrem narysuj oczy, nos, malutkim pędzelkiem namaluj farbką czerwone usta i czerwone policzki-rumieńce. Dorysuj również kilka guzików na kubraku Mikołaja.
5
Poczekaj aż farby i klej zaschną, następnie przyklej gwiazdę z filcu do gwiazdy papierowej od strony nie pomalowanej. Udekoruj brokatem. Pozostaw do wyschnięcia. Możesz dekorować pokoje lub choinkę mikołajkowymi gwiazdkami.
?

Wskazówki
* papierowe Mikołaje z gwiazdek, można malować kredkami zamiast farbami. Zamiast filcu możesz użyć pomalowanej tektury.
* możesz wykonać wiele różnej wielkości takich mikołajków i dołączać je do prezentów - wpisując na nie imiona.

Powiązane porady

List do Mikołaja
Święty Mikołaj, Mikołaj
mikołaj w pracy

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane