inhalator dziecięcy MissCarol

Jak zrobić inhalację dziecku?

ivonaivona - specjalista Tipy.pl
Inhalacja to niezwykle istotny zabieg w walce z dziecięcym przeziębieniem, katarem, czy kaszlem. Nie tylko rozrzedza wydzielinę z nosa lub flegmę, ale jednocześnie udrożnia nos i ułatwia oddychanie. W przypadku małych dzieci najbezpieczniejsza jest inhalacja parą wodną. Należy jednak wiedzieć jak ją przeprowadzić. Niedostateczna ostrożność może bowiem skutkować poparzeniami. Oto jak powinna wyglądać prawidłowo przeprowadzana inhalacja:
1
Użyj specjalnego inhalatora dla dzieci. Uchroni on dziecko przed ewentualnym poparzeniem się wrzątkiem. Takie inhalatory mają specjalną „maskę”, który przykłada się do ust i noska dziecka, żeby mogło oddychać parą. Inhalacja powinna trwać nie dłużej niż 15 minut.
2
Nie zmuszaj dziecka do inhalacji na siłę. Lepiej jest nakłonić je do współpracy, niż robić coś wbrew jego woli.
3
Jeśli dziecko nie chce brać udziału w inhalacji i denerwuje się, gdy zakładasz mu maskę, poczekaj aż zaśnie. Następnie umieść inhalator nieco poniżej łóżka, na taborecie lub podłodze i skieruj strumień pary w stronę twarzy śpiącego dziecka.
4
Jeśli dziecko jest bardzo małe (6-8 miesięcy), najlepiej jeśli podczas inhalacji posadzisz je sobie na kolanach i nakryjesz twoją i jego głowę ręcznikiem lub kocem. Pamiętaj, że skóra małego dziecka jest bardzo delikatna. Nie zbliżaj jej zanadto do maski inhalatora.
5
Nieco starsze dziecko można zabrać do łazienki i stworzyć w niej coś na kształt sauny. Na zmianę puszczaj w prysznicu gorącą i zimną wodę, a łazienka wypełni się parą wodną. Dziecko przebywając w zamkniętej łazience będzie mogło wdychać tą parę. Żeby się nie znudziło, cały czas baw się z nim lub opowiadaj mu bajki.
6
Żeby cały zabieg był jeszcze bardziej skuteczny, umieść w pokoju dziecka nawilżacz powietrza lub naczynie z gorącą, parującą wodą. W tym drugim przypadku nigdzie się jednak nie oddalaj. W chwili twojej nieuwagi dziecko mogłoby bardzo się poparzyć oblewając się wrzątkiem.

Powiązane porady

mleko dla niemowlaka
dziecko je kaszkę

Komentarze (1)

* Pola wymagane

mamalina
23.04.2015
Ja dla swojego Urwisa zakupiłam specjalny namiocik, który robi inhalacje jak mały śpi i w czasie drzemki. Jest to jedyna okazja, żeby spokojnie "przetrwać" zabieg :) Osobiście bardzo polecam!