Kartka wielkanocna

Jak zrobić kartkę wielkanocną metodą quillingową?

PinkPink - specjalista Tipy.pl
Poniżej przedstawiam metodę wykonania ślicznej kartki wielkanocnej za pomocą metody quillingu. Zrobienie tej kartki wymaga nieco pracy, jednak warto ją zrobić ponieważ efekt jest naprawdę wspaniały.
P

* Kartka techniczna zgięta na kształt kartki okolicznościowej
* Brystol kolorowy
* Nożyczki
* Nożyczki ozdobne
* Biały klej i zwykły klej w sztyfcie
* Drewniany szpikulec (np. rączka pędzla) lub igła do quillingu (do kupienia tutaj)
* Wykałaczka
* Kolorowy długopis żelowy

1
Najpierw wyklej na kartce proste tło. Najlepiej będzie ci to zrobić za pomocą zwykłego papieru kolorowego. Wytnij pagórki i góry - mogą być to odcienie zieleni lub brązu, i naklej je na kartkę.
2
Teraz możesz zacząć quillingować. Aby zrobić zajączka utnij pasek z kolorowego brystolu o wymiarach 5mm szerokości i 30 cm długości. Będziesz potrzebować 5 takich pasków w kolorze szarym, jeden brązowy, trzy białe i 2 różowe.
3
quilling krok po kroku
Sklej ze sobą końce dwóch pasków szarych lub brązowych, aby utworzyć jeden bardzo długi pasek (do nałożenia kleju możesz użyć wykałaczki). Pasek nawiń wokół drewnianego patyczka (do szaszłyków) lub na rączkę od pędzla (rączka powinna być cieniutka) - tak jak pokazane na zdjęciu obok.
4
Gotowy pierścień ściągnij z patyczka i pozwól mu się rozwinąć w koło o średnicy około 3cm. Nałóż kropelkę kleju na koniec paska i przyklej, aby się bardziej nie rozwijało. Delikatnie ugnieć koło z jednego boku, aby utworzyć kształt kropli. To będzie tułów zajączka.
5
Następnie użyj paska o długości 30 cm, aby zrobić koło o średnicy około 2cm. Koło zgnieć z jednej strony, aby utworzyć łezkę. Będzie to głowa króliczka. Z paska 20 cm zrób jeszcze mniejszą łezkę. To będzie przednia łapka zajączka trzymająca marchewkę. Pozostałe paski szare lub brązowe odłóż na razie na bok.
6
Do zrobienia uszu zająca użyj różowych pasków. Koła zgnieć z po dwóch przeciwległych stronach na kształt oka. Jeśli chcesz, możesz dokleić zewnętrzne pierścienie w kolorze brązowym lub szarym.
7
Użyj białych (lub cielistych) pasków do zrobienia tylnych łapek zajączka. Zrób je w taki sam sposób jak uszy.
8
Na koniec zrób z pozostałego, białego paska pierścień o małej średnicy - będzie to ogonek zajączka wielkanocnego.
9
Aby zrobić marchewkę użyj pomarańczowego paska o długości 15-20 cm. Najpierw zrób pierścień tak, jak zwykle. Pierścień zgnieć na kształt trójkąta równoramiennego (jak na zdjęciu obok). Aby zrobić natkę marchewki weź zielony pasek, złóż go na pół na kształt litery V. Nałóż odrobinę kleju w miejscu zgięcia, aby ramiona się nie rozwierały. Następnie nawiń po kolei obydwa końce paska na patyczek (wywijając je na zewnątrz), aby utworzyć pierścienie.
10
Kartka quillingowa
Na koniec zrób duże, okrągłe słońce z żółtego paska i naklej je w górnym rogu kartki wielkanocnej. Następnie narysuj długopisem żelowym kreseczki świadczące o ruszaniu łapką przez zajączka.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

kartka wielkanocna z pisklakami
kartka wielkanocna z płyty CD
kartka na Wielkanoc

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

ani20044
18.03.2013
fajny efekt pracy
lori66534
12.01.2013
Piękne to jest ale niestety nigdy nie udaje mi się uzyskać tego efektu takiego jak powinien być. nie mam cierpliwości do tego całego składania i zwijania ale to wygląda przecudnie więc tylko zaparzyć melissy i zabierać się do pracy nad tą techniką bo święta już tak niedługo a ja jestem jeszcze można powiedzieć zielona w ozdobach wielkanocnych.