Bezpieczna choinka

Jak zabezpieczyć choinkę przed dziećmi?
MatronacieniaMatronacienia - specjalista Tipy.pl

Dzieci wprost uwielbiają stroiki świąteczne oraz choinkę, która niestety wiąże się ze stresem i obawami rodziców, związanymi z bezpieczeństwem najmłodszych. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek oraz porad związanych z bezpieczeństwem dziecka oraz samej choinki.
P

* Zabezpieczenia gniazdek,
* Cegły lub kamienie,
* Linkę, żyłkę lub mocny sznurek.

1
Oceń realistycznie "możliwości" swoich dzieci. Ile mają lat? Jak wysoko mogą sięgnąć z podłogi lub z fotela. Jak wysoko mogą podskoczyć, gdy naprawdę na czymś im zależy? Czy są wystarczająco duże, aby zrozumieć znaczenie słów: "nie", "gorące" czy "ostre"?
2
Ustaw choinkę w najbezpieczniejszym miejscu jakie tylko uda Ci się znaleźć (dobrze się sprawdzają kąty), tylko upewnij się, że nie ma zaraz obok jakiejś komody itp. która może posłużyć jako doskonała drabinka do dotarcia do upragnionego celu.
3
Wszystkie tłukące dekoracje zawieś w górnej części drzewka, uwzględniając jak wysoko dziecko może sięgnąć i dodając jeszcze kilka centymetrów. Zawieś również w niedostępnym miejscu ozdoby, które mogą wyglądają apetycznie dla Twojego dziecka, a są na tyle małe, że dziecko mogłoby je połknąć.
4
Nie zawieszaj dekoracji, które są dla Ciebie wyjątkowo cenne itp. Możesz je wykorzystać dekorując np. świąteczny stroik (który będzie stał za dala od zasięgu dziecka).
5
Przywiąż choinkę do ściany, karnisza, kolumny, ciężkiego mebla itp. w zależności, czym dysponujesz. To wymóg pozwalający zabezpieczyć choinkę przed niespodziewanym wywróceniem, gdyby Twojemu dziecku przyszło do głowy wspiąć się na nią, zawiesić się na gałązce czy jakkolwiek inaczej wykorzystać stojące w domu drzewko do zabawy.
6
Użyj kilku kamieni lub cegieł owijając je w kolorowy papier – mogą np. imitować prezenty i być dekoracją pod choinką, a tymczasem będą obciążać stojak choinki, przed ewentualnym "wywróceniem".
7
Nie zapomnij zablokować gniazdka, jeśli wtyczka oświetlenia choinki nie jest włączona do niego.
8
Jeżeli dziecko dopiero uczy się chodzić, albo raczkuje zazwyczaj aby wstać potrzebuje się czegoś przytrzymać. Musisz nastawić się na to, że choinka będzie dla Twojego dziecka najlepszym przedmiotem do zawieszenia, podtrzymania itd. W tym przypadku najbezpieczniejszym rozwiązaniem jest postawić płotek (odpowiednio wysoki) wokół choinki, który zamknie do niej dostęp maluchowi. Jeżeli nie masz możliwości kupienia płotka spróbuj ustawić jakieś półki, które utworzą jakby ścianę i zabezpieczą dostęp do choinki.
?

Wskazówki
* Jeżeli Twoje dziecko jest za małe, aby zrozumieć słowo "nie", albo nie umie opanować ciekawości oglądnięcia dekoracji, zdecyduj się na udekorowanie wyższych partii choinki, włącznie z oświetleniem, natomiast dolną część, która jest w zasięgu dziecka pozostaw pustą. Dotyczy to wszystkich dekoracji - także cukierków, plastikowych bombek, papierowych łańcuchów itp., które mogą być niebezpieczne w razie połknięcia.
* Możesz też ustawić małą choinkę na komodzie, którą udekorujesz wg. swojego upodobania, aczkolwiek nie będziesz mogła powiesić wszystkich dekoracji, które używałaś przy dużym drzewku. W ten sposób zapewnisz dziecku brak dostępu do tak niezwykle kuszącego drzewka.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane