glinka do lakieru

Jak i po co glinkować samochód?

Glinkowanie jest niezwykle ważnym procesem, który polega na oczyszczaniu karoserii z zabrudzeń za pomocą specjalnie przygotowanej do tego celu glinki. Lakier będzie lśnił, jeśli regularnie poddamy nasz samochód temu zabiegowi. Woskowanie nie będzie tak efektywne, jak powinno być, jeżeli pominiesz fazę glinkowania. Zabieg całkiem prosty, a efekty są bardzo widoczne. Poniżej znajdziesz wskazówki, które pomogą ci w glinkowaniu waszego samochodu.
P

* glinka do lakieru
* spray z wodą lub płynem nawilżającym

1
Umyj i osusz samochód.
2
Przygotuj butelkę ze sprayem z wodą, lub lepiej – ze specjalnym środkiem nawilżającym, oraz glinkę do czyszczenia lakieru. Glinkowanie działa tylko na wilgotnej powierzchni, a środek nawilżający da jeszcze lepszy poślizg.
3
Oderwij kawałek glinki, ok. 50 gram i uformuj placek.
4
Podziel karoserię na sekcje, tak jak przy woskowaniu. Spryskaj fragment i przecieraj glinką, kolistymi ruchami.
5
Możesz sprawdzać dłonią, czy jest już odpowiednio – czyli idealnie – gładka. Sprawdzanie będzie dokładniejsze, jeżeli przyłożysz folię spożywczą do karoserii – wszelkie nierówności będą widoczne jak na dłoni.
6
Glinki nie przyciskaj zbyt mocno, ale też nie zbyt słabo. Wystarczy delikatne przesuwanie.
7
Jeżeli używana strona glinki jest już brudna, zagnieć ją do środka i uformuj nowy placek.
8
Jeżeli glinka upadnie – wyrzuć ją natychmiast. Piasek lub inne zanieczyszczenia, które się do niej przykleją, porysują lakier. Zużycie glinki poznasz po tym, że jest już brudna i nie czyści skutecznie. Wymień ja wówczas na inną.
9
Karoseria nie może być zbyt zimna, ponieważ glinka stwardnieje i nie będzie skuteczna.
10
Nie martw się, że porysujesz lakier. Glinka nie jest w stanie tego zrobić. Działa o wiele delikatniej od tradycyjnych polerek. Jeżeli zauważysz jakieś rysy, musiały istnieć już wcześniej.
11
Glinkowanie usuwa zanieczyszczenia, które przywarły do powierzchni samochodu i których nie da się usunąć podczas zwykłego mycia. Nałożenie na nie wosku tylko je utrwali, a ponadto osłabi blask wosku.
12
Po zabiegu konieczne jest woskowanie, ponieważ usuwa on część starego wosku.
13
Glinkę przechowuj w chłodnym i suchym miejscu, w szczelnie zamkniętym pojemniku.
14
To, jak często auto będzie wymagało glinkowania, zależy od wielu czynników, np. od tego w jak bardzo zanieczyszczonym rejonie mieszkasz, gdzie parkujesz, czy często parkujesz w pobliżu drzew, jak używasz auta itd. Rozsądnym minimum jest natomiast przeprowadzanie tego zabiegu dwa razy do roku – przed zimą, by zabezpieczyć auto na ten jakże nieprzyjazny dla niego okres, oraz na wiosnę, aby przywrócić lakier do życia po tymże okresie.
15
Po glinkowaniu ponownie umyj auto, a następnie nawoskuj.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Slawek
05.05.2014
nie kolistymi ruchami! w jedna strone sie pociąga. koliscie nie zdejmujesz wlasciwie syfu...