akumulator samochodowy

Jak kupić akumulator?

Akumulator to jedna z tych rzeczy, które zimą najczęściej zawodzą w samochodach. Aby działał prawidłowo (i w ogóle działał), musi być odpowiednio dopasowany do samochodu.
1
Wyjmij stary akumulator i odszukaj na nim dane dotyczące napięcia nominalnego, do jakiego jest on dopasowany, oraz jego pojemność. Możesz też sprawdzić w instrukcji obsługi.
2
Zmierz wymiary akumulatora. Zdarza się, że urządzenia o takim samym napięciu nominalnym oraz pojemności mają różne wymiary. Jest to jeszcze bardziej istotne, jeżeli wnęka na akumulator jest ciasna.
3
Sprawdź, jak zostały rozmieszczone bieguny. Przewody, które są do niego podpinane mogą być wykonane w sposób, który umożliwia ich podłączenie tylko, kiedy bieguny są w określonych miejscach.
4
Bieguny muszą koniecznie pasować do klem, więc to też będziesz musiał zapamiętać wyruszając na poszukiwanie nowego dostawcy prądu dla twojego autka. Mogą to być płytki lub ścięte stożki (te ostatnie występują w dwóch grubościach).
5
Zwróć uwagę, w jaki sposób jest montowany akumulator. Jeżeli na dole, musisz zmierzyć wysokość stopki na dolnej krawędzi obudowy. Jeżeli jest montowany u góry, zmierz wysokość akumulatora.
6
Zanim zdecydujesz się na zakup akumulatora, upewnij się, że to on jest winowajcą braku prądu. Może być to też np. problem z elektryką.
7
Jeżeli tylko pali się kontrolka, może to być błąd samej kontrolki.
8
Jeżeli założenie akumulatora musi zostać potwierdzone w karcie gwarancyjnej, będziesz musiał skorzystać z usług serwisu.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Endrju
27.11.2017
Polskie firmy zdecydowanie poprawiły się pod względem jakości. Nie musimy się już wstydzić tego, co produkujemy!
Kamikaze
05.02.2014
Ja do swojego samochodu kupiłem akumulator jenoxa z serii gold. Całkiem wytrzymały, nawet zimą.