prasowanki na koszulkę

Jak samemu zrobić nadruk na koszulce?

Oryginalność jest w cenie. W dobie szaleństwa na temat mody, większość z nas chce się wyróżniać z tłumu i mieć na sobie coś niepowtarzalnego i przyciągającego ludzkie spojrzenia. Sezon wiosenno-letni się zbliża, można więc pomyśleć jak ubarwić naszą garderobę. Świetnym pomysłem jest wykonanie nadruku na koszulce. Może to być nasze życiowe motto lub ulubiona postać z kreskówki. Nic nas nie ogranicza.
P

* specjalny papier do prasowanek (tzw. papier transferowy, termotransferowy)
* drukarka
* nożyczki
* żelazko

1
Papier transferowy możemy zakupić w bardzo dobrych sklepach papierniczych, lub z artykułami biurowymi. Najpewniej jednak zakupu dokonamy w za pomocą internetu. Koszt papieru to ok 5zł za arkusz A4 przeznaczony do nadruku na jasnych tkaninach i ok. 10 zł za arkusz do nadruku na ciemnych tkaninach.
2
Teraz należy zdecydować się co będzie się znajdować na naszej nowej koszulce. Obrazek możemy np. zaprojektować samemu w jakimś programie graficznym. Nie spieszmy się i poświęćmy na to odrobinę czasu,możemy w obrazek wkomponować jakiś napis np. nasze imię.
3
Następnie należy nasz rysunek wydrukować. Pamiętajmy o dwóch ważnych sprawach:
- pamiętajmy o formacie naszej kartki i dostosujmy do niego rysunek
- wcześniej sprawdźmy na zwykłej kartce jak należy włożyć ją do drukarki, aby wydruk znalazł się na odpowiedniej stronie

Teraz drukujemy nasz obrazek na białej stronie papieru (po drugiej stronie z reguły jest nadrukowana kratka więc trudno się pomylić).
4
Gotowy obrazek możemy wyciąć, pozostawiając kilka milimetrów marginesu.
Teraz wystarczy wprasować nadruk w koszulkę.
Na początek układamy t-shirt na desce i przeprasowujemy go.
Oddzielamy warstwę z nadrukiem od warstwy spodniej i przykładamy ja do koszulki w wybranym miejscu. Na tym wszystkim układamy jeszcze warstwę bibuły (może to być papier śniadaniowy) i dokładnie prasujemy gorącym żelazkiem, mocno przyciskając.
Gotowe!
!

Uwaga!
* Później podczas normalnego prasowania po praniu, nie najeżdżajmy na nadruk żelazkiem bo może ulec roztopieniu.

Powiązane porady

Poduszka z reniferem
strój Czerwonego Kapturka
strój wilka

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

xxx
26.02.2016
Po dwóch praniach zejdzie a od słońca popęka
hak
26.02.2015
fajne
paula
25.10.2013
a co z praniem? nie spierze się?