kluczyki od samochodu

Co robić w przypadku zgubienia kluczyków od samochodu?

Kluczyków trzeba pilnować jak oka w głowie. Jednak, jako że jest to drobna rzecz, zdarza nam się je zgubić. Ze względów bezpieczeństwa nie należy ignorować tego faktu. Wbrew pozorom to bardzo poważna sprawa, ponieważ nie mamy pewności kto je znajdzie. Właściciele starych modeli aut mają mniejsze problemy, ponieważ kluczyk służy jedynie do otwierania drzwi i uruchamiania silnika. Współczesne modele są wyposażone w kluczyki, które są wyposażone w dużo bardziej skomplikowany mechanizm. Poniżej znajdziecie wskazówki, które pomogą wam w rozwiązaniu tego problemu.
1
Jeżeli kluczyk przepadł tak, że masz stuprocentową pewność, że nie dostanie się w niczyje ręce (np. wpadł do rzeki), powinieneś wyrobić wtórnik głównego kluczyka w autoryzowanym serwisie. Będziesz musiał przy tym udowodnić, że to ty jesteś właścicielem danego auta, dlatego też zabierz ze sobą dokumenty. Jeżeli auto kupiłeś na firmę, lub wziąłeś w leasing, będziesz musiał wypełnić także kilka druczków, co ma na celu potwierdzenie twojej tożsamości.
2
Jeżeli podejrzewasz, że kluczyk został ci ukradziony lub zgubiłeś go, ale tak, że może dostać się w niepowołane ręce, czeka cię trochę więcej zachodu. Zapewne, jak większość kierowców, posługiwałeś się kluczykiem głównym (masterem). Zgubienie go oznacza konieczność wymiany wszystkich zamków oraz stacyjki.
3
Kradzież kluczyków koniecznie zgłoś policji. Jeżeli tego nie zrobisz, a ktoś się włamie do twojego samochodu, stracisz podstawy do ubiegania się o odszkodowanie.
4
Informację o dorobieniu klucza będziesz musiał zgłosić także ubezpieczycielowi (jeżeli posiadasz AC).
5
Kluczyki możesz dorobić zarówno w ASO, jak i w punkcie zajmującym się właśnie dorabianiem kluczy, awaryjnym otwieraniem zamków itd. Możliwość dorobienia poza ASO dotyczy jednak większości marek samochodów, a nie wszystkich.
6
Zdarza się, że różnica w kosztach pomiędzy korzystaniem z pomocy ASO a punktu, gdzie można dorobić kluczyk, jest bardzo niewielka.
7
Jeżeli zdecydujesz się dorobić kluczyk w specjalistycznym punkcie, upewnij się wcześniej, czy jest to osoba godna zaufania, która nie dorobi sobie dodatkowego egzemplarza. Najlepiej popytać o opinie znajomych.
8
W Polsce jest coś takiego, jak Polskie Stowarzyszenie Licencjonowanych Serwisów Kluczowych. Dobrze, jeżeli wybrany przez ciebie serwis należy do niego.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Zamarzanie drzwi w aucie
Parkowanie samochodu
odmrażacz do szyb

Podobne porady

Komentarze (4)

* Pola wymagane

Aska
05.10.2017
Aby uniknąć gubienia kluczy polecam lokalizatory do kluczy. Piszę o tym bo gdyby nie mój chłopak nawet nie wiedziałabym, że coś takiego istnieje.
and
12.03.2015
jeśli zgubiłeś klucze zgłoś się do punktu dorabiania kluczy tam na pewno otrzymasz pomoc,dobry punkt załatwi to bardzo szybko,nie trzeba wymieniać zamków czy stacyjki,wystarczy przekodować twoje zamki pod inny klucz i zakodować immo
kolegafreda
27.05.2013
Szkoda ze nie drukujcie tych bredni i bezuzytecznych informacji, przynajmniej mialbym sobie czym dupe podetrzec
monika
19.11.2011
witam pisze odnośnie zgubienia kluczyków. Tata kilka dni temu kupił samochod i nosil oba kluczyki razem. Po czym kawałek jednego z kluczyków (tego mniej zużytego) ukruszył się i odpadł gdzieś. Po pierwsze jak rozpoznać czy jest to kluczyk zapasowy, czy główny. Po drugie co zrobić jeśli zgubiony został zapasowy. Czy jest jakaś różnica między zgubieniem głównego a zapasowego. Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam