samochód w trakcie powodzi

Jak rozpoznać auto popowodziowe?

Auta popowodziowe zwykle na pierwszy rzut oka wyglądają na prawdziwe perełki – są błyszczące, mają (pozornie) czyste wnętrze, i do tego ta atrakcyjna cena. Pamiętaj, że kiedy kupujesz używany samochód, nie istnieje coś takiego jak okazja.
1
Nie licz na to, że jeżeli zalane tereny są bardzo daleko od twojego miejsca zamieszkania, ryzyko ciebie nie dotyczy. Zalane auta mogą pojawić się wszędzie.
2
Zacieki i plamy na tapicerce są podejrzane, o ile nie jest to jakaś jedna plama, np. z soku. Mogło się przecież coś tylko rozlać.
3
Powąchaj samochód wewnątrz, po prostu. Zapachu zgnilizny nigdy nie da się w 100% usunąć. Jeżeli samochód nadzwyczaj intensywnie pachnie środkami zapachowymi, powinno cię to zaniepokoić.
4
Trudniej będzie to rozpoznać, jeżeli właściciel wymienił fotele i wykładzinę. Dlatego też sprawdź, czy śruby mocujące fotele nie wydają się zbyt nowe.
5
Należy bardzo dokładnie sprawdzić działanie elektroniki. Po zalaniu nie da się jej naprawić do tego stopnia, aby była całkowicie sprawna. Zawsze coś będzie nie działać, nie kontaktować, zacinać się, mogą pojawić się zwarcia.
6
Podejrzane mogą być też zacinające się pokrętła i suwaki.
7
Zwróć uwagę na klosze. Nie powinny być bardzo porysowane, a odblaski nie powinny być matowe. Żarówki świecące słabiej, niż powinny, powiedzą ci, że instalacja elektryczna śniedzieje wskutek wcześniejszego zalania.
8
Zajrzyj we wszelkie możliwe zakamarki auta, ponieważ ktoś mógł zapomnieć o usunięciu mułu czy błota w jakimś miejscu. Zobacz, co się dzieje pod tapicerką, przy bezpiecznikach, pod kołem zapasowym.
9
Samochód podczas codziennego użytkowania bardzo się brudzi, dlatego też ostrożnie podchodź to przesadnie czystego egzemplarza, pozbawionego np. zabezpieczeń antykorozyjnych w okolicy silnika czy elastycznych uszczelnień.
10
Odbarwienia i zacieki na lakierze też powstają pod wpływem spędzenia jakiegoś czasu pod wodą.
11
Poproś o dołączenie do umowy klauzuli mówiącej o tym, że samochód nie był zalany. Jeżeli – odpukać – po pewnym czasie okaże się, że jednak był, będziesz mógł odstąpić od umowy sprzedaży. Jeżeli sprzedawca wie, że samochód nie był zalany, nie będzie robił z tym problemu.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane