chrust

Jak zrobić chrust?

aldona - specjalista Tipy.pl
Tłusty czwartek już niedługo. Wszyscy możemy się bezkarnie najeść kaloriami. Pora więc pomyśleć nad przysmakami, które możemy w ten dzień zaserwować sobie i bliskim. Oprócz pączków bardzo popularny jest chrust (inaczej faworki). Jak go zrobić, aby wyszedł pyszny i chrupiący? Przepis i instrukcja poniżej.
P

* 2 jajka,
* 4 żółtka,
* 55g miękkiego masła,
* ½ łyżeczki soli,
* 2 szklanki mąki,
* ½ szklanki cukru pudru + cukier do posypania chrustu,
* 1 shot brandy, rumu lub whiskey,
* olej do smażenia.

1
Ubij jajka, żółtka i masło. Dodaj sól i ciągle ubijaj. Masa powinna być gęsta.
2
Powoli dodawaj cukier puder i wybrany alkohol. Ciągle miksuj.
3
Teraz czas na mąkę. Dodawaj po trochę i mieszaj. Gdy już ciasto będzie tworzyć jednolitą masę mieszaj je jeszcze przez 3-5 minut. Ciasto powinno być dobrze wyrobione i dość gęste, tak jak ciasto na chleb.
4
Teraz czas na rozwałkowanie ciasta. Ale nie rozwałkowuj wszystkiego od razu, podziel ciasto na kilka razy. Podczas, gdy pracujesz z częścią ciasta, reszta powinna zostać w miseczce przykryta czystą ścierką, aby ciasto nie przeschło.
5
Weź więc trochę ciasta. Omącz stolnicę. Rozwałkuj ciasto na grubość mniej więcej 3-4 milimetrów.
6
Ostrym nożem potnij ciasto na paski długości około 10 centymetrów i szerokości 2 centymetry. Tak 'na oko'. Popatrz na zdjęcie.
7
chrust - krok 7
Następnie na środku każdego paska zrób nacięcie na mniej więcej 1 centymetr.
8
chrust - krok 8
Aby uformować faworka weź jeden koniec paska i przełóż go przez zrobione na środku nacięcie. Powinnaś uzyskać coś na kształt zakręconej wstążki.
9
chrust - krok 9
To samo zrób z każdym paskiem ciasta.
10
chrust - krok 10
Na głębszej patelni rozgrzej olej. Wrzucaj po kilka faworków naraz, ale nie więcej niż 6. Zależy to oczywiście od wielkości patelni, ale powinny one sobie swobodnie w oleju pływać.
11
Smaż chrust przez 30 sekund, następnie szczypcami odwróć go na druga stronę. Powinny być lekko przyrumienione.
12
Wykładaj chrust na ręczniki papierowe, aby wsiąknęły zbędny tłuszcz.
13
Podawaj zimne okraszone cukrem pudrem.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

oponki serowe
faworki

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane