oponki

Jak zrobić oponki?

aldona - specjalista Tipy.pl
Oponki to smaczna alternatywa dla tradycyjnych pączków. Nie powinno ich zabraknąć w menu na Tłusty Czwartek. Przygotowanie oponek może nie jest trudne, ale wymaga precyzji. Kluczową kwestią jest tutaj proces smażenia. Oponki należy smażyć w głębokim tłuszczu, każdą stronę przez minutę. Zafunduj swojemu podniebieniu chwilę zapomnienia i przygotuj pyszne, drożdżowe oponki według poniższego przepisu.
P

* 350 ml mleka lub wody
* 1 łyżka drożdży
* 1 jajko
* 1 łyżka cukru
* 500 g mąki
* 1 łyżeczka soli
* cukier waniliowy
* olej (do smażenia)
* cukier puder (do posypania)

1
oponki - krok 1
Podgrzej mleko (lub wodę) do temperatury 30-40 stopni Celsjusza. Następnie dodaj do niego rozdrobione drożdże, wymieszaj i odstaw na chwilę, żeby się rozpuściły. Wsyp do mieszaniny połowę mąki, wymieszaj i odstaw ciasto w ciepłe miejsce (np. w pobliżu kuchenki), żeby ciasto wyrosło. Powinno to potrwać około godzinę.
2
oponki - krok 2
W misce ubij jaja, cukier i sól. Tak powstałą masę wlej do ciasta, dodaj cukier waniliowy i wymieszaj. Stopniowo dodawaj resztę mąki i wyrabiaj ciasto, dopóki nie stanie się gładkie. Odłóż je z powrotem w ciepłe miejsce na kolejną godzinę.
3
oponki - krok 3
Uformuj ciasto w kulę i połóż na posypanej mąką stolnicy.
4
oponki - krok 4
Odcinaj kawałki ciasta i roluj je w długie wałeczki. Potnij wałeczki na równe kawałki i uformuj z nich oponki. Połóż je na posypanej mąką tacy i odstaw w ciepłe miejsce na 15 minut, żeby dodatkowo wyrosły.
5
oponki - krok 5
W wysokim garnku rozgrzej dużą ilość oleju.
6
oponki - krok 6
Na rozgrzany olej rzucaj po jednej oponce i smaż ją z danej strony, dopóki nie nabierze złoto-brązowego koloru.
7
oponki - krok 7
Delikatnie przewróć oponkę na drugą stronę i ponownie smaż dopóki nie nabierze pięknej, złocisto-brązowej barwy.
8
oponki - krok 8
Wyłóż tacę ręcznikami kuchennymi. Wyciągnięte oponki odłóż na papier, żeby ociekły z nadmiaru tłuszczu. Następnie (gdy będą jeszcze gorące), posyp je cukrem pudrem.

Powiązane porady

nadziewanie pączków
Nadzienie adwokat
pączki ziemniaczane

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane