Jak zrobić Mikołaja z papierowego talerzyka?
AnetteAnette - specjalista Tipy.pl

Jeżeli jesteś nauczycielem, możesz zrobić Mikołaja za papierowego talerzyka na zajęciach technicznych lub plastycznych z dziećmi. Każdy rodzic lub babcia może także zrobić Mikołaja w domu ze swoimi pociechami. Będą miały doskonałą zabawę. Poniżej znajdziesz instrukcję na Mikołaja z papierowych talerzyków.
P

* talerzyki papierowe / średnica dowolna,
* wata,
* czerwony kawałek brystolu, lub papieru kolorowego,
* klej,
* nożyczki,
* czerwona woskowa kredka,
* płaski guzik (na nos),
* dwa guziki kolor dowolny-zielony, brązowy czarny, niebieski – oczy Mikołaja),
* magnes (opcjonalnie).

1
Ułóż papierowy talerz na stole przed sobą, stroną do jedzenia do góry.
2
Z waty zrób małe kulki, które poprzyklejaj na jednym z brzegów talerza – to będzie broda Mikołaja. Możesz wziąć też większe kawałki waty, aby broda zwisała poniżej brzegu talerza. Pozostaw do wyschnięcia kleju.
3
Przyklej dwa guziki – oczy Mikołaja, gdzieś pośrodku talerza.
4
Poniżej oczu a nad brodą przyklej duży czarny guzik, który będzie nosem Mikołaja, więc umieść go w odpowiednim miejscu.
5
Z czerwonego brystolu wytnij duży trójkąt, którego jeden z boków nie powinien być dłuższy niż papierowy talerz. To będzie czapka Twojego Mikołaja.
6
Zrób z waty dużą kulkę i przyklej ją na czubku trójkąta - jako pompon czapki Mikołaja.
7
Pourywaj małe kawałeczki waty i przyklej pod dolną część czapki, będzie to imitacją siwych włosów Mikołaja, które wypadają z pod czapki.
8
Przyklej czapkę naprzeciw brody Mikołaja tak, aby brzeg talerza znalazł się pod spodem.
9
Kredkami dorysuj Mikołajowi delikatny rumieniec wykonując koliste ruchy w odpowiednich miejscach.
10
Ustaw gotowe Mikołajki na półce, lub możesz powiesić lub przykleić za pomocą sznurka lub magnesu przyklejonego z tyłu talerza do siany, lodówki itp.
?

Wskazówki
* pracując z dziećmi zachowaj ostrożność podczas używania nożyczek i kleju.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Wera
05.12.2011
Zaje***ta broda nie ma co Lol < 333