zmywarka

Jak naprawić zatkaną zmywarkę?

MahrianMahrian - specjalista Tipy.pl
Zmywarki są zbawieniem dla tych, którzy nie lubią zmywać naczyń. Są naprawdę wspaniałym wynalazkiem, choć niestety, nie są perfekcyjne. Czasami odpływ wody potrafi się zatkać resztkami jedzenia. Wtedy nasz sprzęt nie działa poprawnie, tak jak powinien. Zanim jednak zadzwonisz po hydraulika jest coś, co możesz zrobić samodzielnie. Tylko przeczytaj.
1
Sprawdź odpływ wody w zmywarce, aby zobaczyć, czy nie jest przyblokowany resztkami jedzenia. Jeśli cokolwiek zobaczysz wyjmij jedzenie. Jeśli mimo tego, wciąż coś jest nie tak posłuż się drucikiem, aby wydobyć z odpływu jak najwięcej zalegających resztek.
2
Jeśli to nic nie dało musisz sprawdzić wąż odpływowy. Może jest w nim zagięcie, pętla lub supeł, który nie przepuszcza niektórych resztek. Co za tym idzie pozostają one wciąż w wężu gromadząc się i nie przepuszczając wody i kolejnych resztek. Rozwiń wąż i przeczyść go w środku, aby był pusty. Następnie podepnij go z powrotem tak, aby był niewykręcony. Możesz też wymienić go na nowy, jeśli uważasz, że jest taka potrzeba, bo zagięcie nie da się wyprostować.
3
Możesz też sprawdzić czy zadziała specjalny płyn do czyszczenia zmywarek. Usunie on tłuszcz i resztki jedzenia. Postępuj zgodnie z instrukcją dołączoną do opakowania.
4
Wypróbuj też domowe sposoby. Mowa o occie czy sodzie. Wszystko zależy jednak od typu zmywarki. Jedną zmywarkę przepcha ocet, a inną zakupiony w sklepie ocet. Pamiętaj o tym.
5
Możesz też spróbować odkręcić kratkę z przepływu, która zatrzymuje większe kawałki jedzenia, aby nie przedostały się do odpływu i go nie zatkały. Zobacz co jest po drugiej stronie i wyczyść zarówno samą kratkę jak i wejście, przy którym jest przymocowana. Pamiętaj, aby zamontować kratkę z powrotem.
6
Jeśli jednak żadna z tych metod nie zadziała, zadzwoń po fachowca. Hydraulik powinien znaleźć źródło problemu i usunąć je.
?

Wskazówki
* Pamiętaj, żeby zawsze spłukiwać naczynia z większych resztek, aby nie zatkały zmywarki.
* Odłącz zmywarkę od prądu zanim zaczniesz szukać przyczyny źle działającej zmywarki.

Powiązane porady

zmywanie
zmywarka
naczynia w zmywarce

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

stefan
29.08.2016
Jedną zmywarkę przepcha ocet, a inną zakupiony w sklepie ocet. Pamiętaj o tym.
Don Pedro
11.01.2016
Biernik - kogo? co? Wąż nie jest osobą, zatem nie "Rozwiń węża", ale "Rozwiń wąż". Same porady proste i dotyczą zwykłej obsługi, a nie naprawy zmywarki.