Jak zrobić róże karnawałowe (kwiatowe faworki)?

aldona - specjalista Tipy.pl
Pyszne róże karnawałowe to kolejna wariacja karnawałowo – tłustoczwartkowa. Ciasto przygotowuje się podobnie jak w przypadku faworków, tylko inaczej układa. Różyczki nie są bardzo słodkie. Słodycz nadaje im cukier puder i marmolada. Jak zrobić takie róże? Przeczytaj poniżej.
P

* 2 jajka (o temperaturze pokojowej)
* 4 żółtka (temp. pokojowa)
* 1 białko (do klejenia różyczek)
* ½ łyżeczki soli
* ½ szklanki cukru pudru
* 2 szklanki mąki
* 60g roztopionego masła
* 1 shot brandy, rumu lub whiskey
* olej do smażenia
* cukier puder do posypania
* dżem, galaretka lub marmolada do dekoracji

1
Mikserem ubij jajka, żółtka i sól, dopóki nie nabiorą gęstej konsystencji i cytrynowego odcienia. Ostrożnie wmiksuj do tej mieszanki cukier puder i shot brandy (lub innego alkoholu).
2
Powoli dodawaj do ciasta mąkę. Mieszaj ciasto przez 3-5 minut. Powinno być gęste, w konsystencji podobne do ciasta na chleb.
3
Posyp stolnicę mąką. Oderwij od ciasta kawałek i zwiń go w kulkę wielkości piłeczki tenisowej. Resztę ciasta przykryj szklaną misą lub ścierką, żeby nie wyschło.
4
Rozwałkuj ciasto na bardzo cienki kawałek, o grubości góra 0,3 mm!
5
róże karnawałowe - krok 5
Teraz znajdź trzy szklanki o różnych średnicach (najlepiej kufel, szklankę i kieliszek). Każda róża składa się z trzech kółek różnej wielkości, dlatego żeby utworzyć jeden faworkowy kwiatek będziesz musiała wykroić 3 różne części.
6
róże karnawałowe - krok 6
Teraz, ostrym nożem, ponacinaj kółka tak jak pokazano na zdjęciu. Największe koło powinno mięć 6 nacięć, środkowe 4, a najmniejsze 2.
7
róże karnawałowe - krok 7
Na środek największego z kół, przy użyciu pędzla nałóż małą ilość białka. Teraz połóż na największym kole kółko średnie. Umieść je tak, by jego nacięcia pokrywały się z nacięciami większego koła. Delikatnie dociśnij je, żeby białko skleiło ciasto w miejscu styku. To samo powtórz z najmniejszym kółkiem.
8
W dużym rondlu albo na bardzo głębokiej patelni rozgrzej olej rozmieszany z masłem. Olej powinien sięgać wysokości 10-13cm.
9
Sprawdź, czy olej jest już gotowy rzucając na niego malutki kawałeczek ciasta. Ciasto powinno opaść na dno, a następnie natychmiast wypłynąć na powierzchnię oleju. Jeśli ta operacja się uda, olej jest gotowy do smażenia.
10
róże karnawałowe - krok 10
Długą cedzakową łyżką kładź na olej róże, nie więcej niż 3 naraz. Smaż je około minuty (lub odrobinę krócej), a następnie ostrożnie wyjmij z oleju. Róże powinny nabrać złocisto-brązowego koloru.
11
Odkładaj usmażone róże na papierowy ręcznik, który wchłonie nadmiar tłuszczu. Posyp je cukrem pudrem. Na środek każdej róży nanieś odrobinę dżemu lub marmolady.
12
Przechowuj w szczelnie zamkniętym pojemniku.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

oponki serowe
pączki z czekoladowym sosem
faworki

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane