Pączek z nadzieniem

Jak nadziewać pączki przed smażeniem?
AngeloAngelo - specjalista Tipy.pl

Nadziewanie pączków nie jest takie proste, jakby mogło się wydawać. Jeśli ciasto będzie miało nieodpowiednią konsystencję lub nadzienie będzie zbyt twarde, to pączki popękają przy smażeniu, zaś nadzieje się wyleje i zabrudzi olej. Jak zatem nadziać pączki przed smażeniem, aby nie pękały?
P

* Szpryca
* Duża strzykawka
* Marmolada

1
Aby nadzienie nie wypłynęło należy pamiętać, aby konsystencja ciasta i nadzienia była podobna. Nadzienie nie może być twardsze, niż ciasto ponieważ może je podczas smażenia przebić.
2
Dodaj do ciasta kieliszek octu lub spirytusu. Dzięki temu białko, mąka i jajka szybciej się zetną, co zapobiegnie pękaniu pączków podczas smażenia. Dzięki tej metodzie pączki wchłoną również mniej tłuszczu.
3
Robienie pączków
Nadziewanie poprzez sklejanie

Ciasto rozwałkuj na grubość około 8-10 mm, a następnie wytnij z niego szklanką krążki. Na krążek nałóż marmoladę, przyłóż drugim krążkiem, zlep boki poprzez uciskanie i naciąganie ciasta, odetnij brzegi szklanką, a następnie pozostaw do wyrośnięcia.

4
Nadziewanie szprycą lub strzykawką

Nadziewanie szprycą jest dużo bezpieczniejsze od nadziewania poprzez sklejanie, ponieważ jest mniejsze prawdopodobieństwo pęknięcia pączków podczas smażenia. Szprycą należy się wkuć w ciasto od góry lub z boku i wstrzyknąć nadzienie. Jeśli nie masz szprycy, wówczas możesz użyć strzykawki (poproś w aptece o największą, jaką mają).

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane