amerykańskie naleśniki

Jak zrobić amerykańskie naleśniki?

aldona - specjalista Tipy.pl
Naleśniki po amerykańsku nieco różnią się od ich polskich odpowiedników. Są grubsze i nieco przypominają racuchy. W niektórych przepisach znajdziesz nawet informację, że zamiast mleka, należy zastosować do ich przygotowania maślankę. Nie jest to jednak prawda. Oryginalne amerykańskie naleśniki robi się następująco:
P

* 1 ½ szklanki mąki
* 3 ½ łyżeczki proszku do pieczenia
* 1 łyżeczka soli
* 1 łyżka cukru
* 1 ¼ szklanki mleka
* 1 jajko
* 3 łyżki roztopionego masła

1
W dużej misce zmieszaj ze sobą mąkę, proszek do pieczenia, sól i cukier.
2
W środku sypkiej mieszaniny zrób otwór (tak jak w przypadku ciasta na pierogi) i wlej tam mleko, roztopione masło i wbij jajko. Dobrze zmiksuj całość, aż osiągnie gładką konsystencję.
3
Połóż patelnię na średnim ogniu i rozgrzej na niej niewielką ilość oleju. Wylej na nią część ciasta (ok. ¼ szklanki na każdego naleśnika) i smaż dopóki naleśnik z obu stron nie nabierze lekko brązowej barwy.
4
Podawaj na gorąco, najlepiej z syropem klonowym :) Smacznego!

Powiązane porady

chipsy domowe
włoskie paluszki grissini
frytki z cukinii

Podobne porady

Komentarze (32)

* Pola wymagane

KarolinkaHudzik
19.01.2017
KURDE, ale pyszne!
Smakosz
27.09.2016
Wiekszego goowna niż syrop klonowy nigdy w zyciu nie jadłem. Byłem w USA jeden raz i zażyczyłem sobie u znajomych te słynne pancakes z syropem klonowym. Oni to żrą tonami a ja tylko ugryzłem i mało sie nie wyrzygałem. Dla smaku przywiozłem malutka buteleczkę tego świństwa do Ojczyzny by moje dzieci poznały smak amerykańskiego "szitu"....opinie podobne. Nie ma to jak NASZE nalesniki a nie amerykanski "szit" ... :)
niezwykł
18.07.2016
Nie robiłam ich jeszcze i mnie juz kusi:D
Jassis
06.04.2016
Nalesniki naprawde obrzydliwe, nie da sie przelknac. Tak mnie cos tknelo jak zobaczylam te 3,5 lyzeczki proszku, ale oczywiscie musialam wyprobowac no i niestety, wszystko wyladawalo w koszu.
Meggii
21.01.2016
Za dużo soli. Naleśniki robione wg tego przepisu wychodzą bardzo niesmacznie.
Meggii
21.01.2016
Topxsecret
23.11.2015
Wychodzi 5 szt. Dobre ale koniecznie mniej soli niz w przepisie. Szczypta wystarczy.
dii
08.10.2015
trochę za słone i ciasto za geste
henia
31.08.2015
wydaje mi sie że pomyłka w przepisie, zamiast 1 łyżeczka soli, to mialo być 1 łyzeczka sody, szczypta soli.....
henia
27.08.2015