liczi

Jak obrać liczi?

ProhibicjaProhibicja - specjalista Tipy.pl
Liczi, inaczej śliwka chińska pochodzi z rejonu Kambodży i uprawiana jest tam już od ponad 2000 lat. Obecnie uprawa liczi obejmuje całą południowo-wschodnią Azję, wschodnią Australię i Oceanię, południową Afrykę, a także dwa gorące stany w USA – Florydę i Hawaje. Owoce liczi trafiły na nasz rynek już jakiś czas temu. Jednak popularność zdobywają powoli i dopiero całkiem niedawno zrobiło się o nich głośno na większą skalę. Liczi przypomina kształtem maliny, ale są od nich dużo większe i mają jaskrawokarminowy, żółty lub żółtobrązowy kolor. Według jednych smak liczi przypomina troszkę smak winogron. Inni twierdzą, że liczi ma smak tropikalnego kwiatu. Ale tak naprawdę ciężko jest go określić. Trzeba spróbować. Ale zanim spróbujesz, musisz liczi obrać. Niby nic trudnego, ale w razie problemów poniżej znajdziesz instrukcje krok po kroku jak to zrobić.
1
obieranie liczi - krok 1
Skórka z liczi jest guzkowata, ale cienka. Jeśli owoc jest dojrzały, skórka powinna zejść z niego bez problemu.
2
obieranie liczi - krok 2
Natnij skórkę wokoło owocu ostrym nożykiem.
3
obieranie liczi - krok 3
Podważ skórkę lekko nożykiem. Z łatwością oddzieli się od miąższu. Teraz w palcach zdejmij skórkę.
4
obieranie liczi - krok 4
Gdy już ściągniesz skórkę zobaczysz lekko przeźroczysty miąższ. Obkrój go wokoło, aby nie naciąć dużej pestki, która znajduje się w jego środku. Wyjmij pestkę. Nie jedz jej i nie nacinaj – jest lekko trująca.
5
Jedz surowe liczi zaraz po obraniu. Możesz go użyć jako dodatek do sałatki owocowej lub z kurczakiem, lodów czy deserów.
6
Z gotowanych owoców liczi robi się soki, syropy i galaretki.

Powiązane porady

Awokado
Jak zrobić domowe rodzynki
arbuz

Podobne porady

Komentarze (4)

* Pola wymagane

marcin
02.01.2017
Najlepiej (dorosłe) liczi złapać w obie ręce (palcami), po bokach i lekko sciskając owoc przekręcać każdą rękę w przeciwną stronę.
Skórka pęka, owoc prosto do buzi wycisnąć - pestki nie gryźć...
adamm
12.02.2016
Uśmiałem się przy obieraniu co nie miara, liczyłem że w środku będzie coś kolorowego, a tu jakbym wydłubywał komuś oko, obrzydliwe XD jeszcze w środku ta pestka, jak jakiś obcy. Ale zjadłem, pierwsze co się kojarzy to winogrono, a później jakiś taki sok o smaku owoców tropikalnych, konsystencja jak mięso z kotleta drobiowego, niesmak pozostaje w ustach długo, widać jeszcze nie trafiłem w swoim życiu na to właściwe liczi.
Rossellinique
26.12.2015
Jak jem normalnie bez dodawania owocu do sałatek czy innych to skórkę nadgryzam zębami potem sam się odłupuje, chwytam potem za niższą część palcami, miąższ z pestką chwytam zębami i mocno wykręcam z dolnej części skorupki, potem w ustach obgryzam pestkę z miąższu.
Sposób o tyle fajniejszy, że nie ma się poklejonych rąk od soku.
nie prawda,ponieważ
19.12.2014
wystarczy tylko uderzyć w blat owocem potem wyciągać odłamki skorki zrobić ''wkręt''
do pestki wyciągnąć pestkę i gotowe Smacznego!