Ubranie do opery

Jak się ubrać do opery?

Jeżeli wciąż masz przed sobą pierwszą wizytę w operze, zapewne nie jesteś pewna, jak powinnaś się ubrać. Elegancko – to wiesz na pewno. Ale co dalej?
1
Nawet nie myśl o białej bluzce – to nie akademia na rozpoczęcie roku szkolnego.
2
Unikaj też nadmiernie rzucających się w oczy jaskrawych kolorów i kolorowych wzorów, podobnie zresztą jak codziennego stroju.
3
Mała czarna
Dla kobiety najlepszym wyjściem będzie klasyczna mała czarna. Jeżeli jest chłodno, załóż także żakiet, ale niekoniecznie w czarnym kolorze. Nie zakładaj raczej bolerka, one są już trochę passe, ani szala, gdyż będziesz wtedy wyglądała zbyt balowo.
4
Najlepszą długością będzie midi. Nie wypada zakładać mini.
5
Dobierz elegancką, współgrającą ze strojem biżuterię oraz kopertówkę.
6
Jeżeli nie chcesz zakładać sukienki, możesz oczywiście zdecydować się na spodnie, ale niech będą eleganckie, welwetowe. Dobierz do nich elegancką tunikę lub satynową bluzkę.
7
Buty muszą być koniecznie na obcasie, nie wchodzą w grę baletki ani koturny.
8
Twoja fryzura i makijaż powinny być równie eleganckie, co strój. Włosy starannie upnij, a następnie się umaluj.
9
Panom w kwestiach stroju jest zawsze łatwiej – podobnie jest i tym razem. Należy bowiem ubrać się w garnitur. Jeżeli jednak mężczyzna chce wyglądać bardziej wytwornie, może założyć smoking.
10
Zarówno do garnituru, jak i do smokingu, odpowiednia będzie biała koszula oraz muszka lub krawat. Jeżeli jednak mężczyzna nie chce wyglądać bardzo wytwornie, a trochę mniej, białą koszulę może zastąpić koszulą w ciemnym, stonowanym kolorze, ewentualnie zrezygnować z krawata czy muszki.
11
Koszula najlepiej, by była zapinana na spinki, a do kieszonki garnituru dobrze jest włożyć białą chusteczkę.
12
Buty muszą być eleganckie i wypastowane.
13
Jeżeli jest brzydka pogoda i ryzykujesz zabrudzenie obuwia, dobrze jest zabrać ze sobą buty na zmianę.
14
Stroje kobiety i mężczyzny muszą być ze sobą skoordynowane – nie mogą sprawiać wrażenia, jakby pochodziły z dwóch różnych bajek.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

bar
lunch biznesowy

Podobne porady

Komentarze (4)

* Pola wymagane

LOOSE
09.07.2015
DŻY MOGEM UBRAĆ SIĘ W BYKINI?
nowy
14.05.2015
a ja uważam że jak bufonada żyje w 1990 roku i trzeba specjalnie garnitur szykować (smoking to już wgl wyśmiałem) żeby docenić operę to chyba coś jest nie tak. Casual smart też powinien wystarczyć, tak jak do teatru a nie będę się pasem owijał, nie przesadzajmy. Dopóki takie wymagania są żeby iść do opery to będzie ona niszową pozycją na liście miejskich rozrywek.
Yuna
15.12.2014
Dziękuję za pomoc. Przede mną pierwsze wyjście do opery i chociaż na co dzień nie ubieram się elegancko, chciałam ubrać się stosownie.
Ziuk
20.11.2014
Jeszcze jedno:

ad 13: inną opcją jest zdobycie płaskich kaloszy, naciąganych na półbuty - produkt ten, po latach zapomnienia powoli pwraca na rynek, choć ceny wciąż są z reguły wysokie (średnio 300/400 zł para)

ad 14: "skoordynowane" jest tu bardzo niebezpiecznym słowem. Jeśli mamy rozumieć przez to "dopasowane pod względem formalności" - jest to stwierdzenie prawidłowe. Natomiast wiele osób, zwłaszcza kobiet, potrafi to też odebrać jako "dopasowane kolorystycznie", co prowadzi do tragicznych rozwiązań. Mężczyzna, który zaakceptuje taką opcję i wplecie w smoking elementy obcesowo nawiązujące do sukni partnerki, będzie sprawiał wrażenie pantoflarza. Kobieta zaś będzie dawać nieświadomie sygnał, że nie wierzy w lojalność partnera. Te z pozoru błahe detale potrafią być naprawdę przykre, zwłaszcza na ślubach jest to widoczne. Dlatego powtarzam i powtarzać będę aż do znudzenia: MĘŻCZYZNA NIE JEST DODATKIEM DO SUKNI PARTNERKI.