Pierniczki choinkowe

Jak zrobić pierniczki na choinkę?

JedzenieJedzenie - specjalista Tipy.pl
Pierniczki choinkowe
1 z 7
Kolorowe, lukrowane pierniczki będą znakomicie prezentowały się na bożonarodzeniowej choince. Problem jest jedynie w przypilnowaniu rodziny, aby przedwcześnie nie skonsumowała tych smakowitych dekoracji.
P

* 125g masła w temperaturze pokojowej,
* 100g (troszkę mniej niż 1/2 szklanki) brązowego cukru,
* 125ml (1/2 szklanki) syropu klonowego,
* 2 białka, 1 żółtko,
* od 3 do 3 i pół szklanki mąki,
* 1 łyżka imbiru zmielonego,
* 1 łyżeczka przyprawy do pierników,
* 1 łyżeczka sody,
* mąka do posypania,
* 300g (2 szklanki) przesianego cukru pudru (na lukier),
* kolorowe barwniki spożywcze (do zmieszania z lukrem)
* foremki do ciastek bożonarodzeniowych (do kupienia tutaj)

1
ciasto kruche
Wyciągnij 2 lub 3 blachy do pieczenia i papier do pieczenia.

Zmieszaj w misce masło i cukier, aż do całkowitego rozpuszczenia cukru i uzyskania konsystencji kremu. Dodaj syropu klonowego oraz żółtko jajka i mieszaj tak długo aż uzyskasz jednolitą masę.

Zmieszaj mąką, imbir, przyprawę oraz sodę. Urabiaj i ugniataj ciasto na posypanej mąką powierzchni.

Przełóż ciasto do pojemnika, przykryj plastikowym workiem i przełóż do lodówki na około 30 minut.
2
Pierniczki na Boże Narodzenie
W czasie gdy ciasto będzie się chłodzić w lodówce przełóż białka jaj do czystej i suchej miseczki.

Białka ubijaj z cukrem pudrem aż otrzymasz gęstą masę.

Rozdziel masę do kilku oddzielnych miseczek (w zależności od tego ile masz kolorów barwnika spożywczego plus kolor biały - bez dodatku barwnika).
3
Formy do pieczenia
Nastaw piekarnik na 180°C.

Połóż ciasto między dwa kawałki papieru do pieczenia i wałkuj je, aż ciasto będzie miało około 4mm grubości.

Użyj różnych foremek dla nadania kształtu pierniczkom. Najlepsze będą oczywiście kształty bożonarodzeniowe jak choinka, bałwan, bańka, domek, dzwoneczek, gołąbek itp.

Rozłóż figurki na blasze około 3 cm od siebie.
4
Pierniki na choinkę
Piecz w rozgrzanym piekarniku przez około 10 - 15 minut aż zyskają ładny, brązowy kolor.

Wyciągnij je z piekarnika.

Przenieś na półki, aby troszkę oziębły i na każdym pierniczku zrób dziurkę, przez którą będzie można przeciągnąć nitkę służącą do zawieszenia piernika na choince.
5
Pierniki na choinkę
Przełóż przygotowany lukier do plastikowego woreczka (lub użyj długopisu - dekorator/ wyciskacz do kremu i ciasta).

Każdy kolor lukru umieść w osobnym plastikowym woreczku.

Odetnij nożyczkami jeden róg worka.

Wyciskaj kolorowy lukier przez dziurkę nadając piernikom bożonarodzeniowe wzory.
6
Pierniczki na choince
Po wyschnięciu lukru, powieś pierniczki na choince.
Strona 1 z 7

Powiązane porady

śledzie w śmietanie
Tatar z wołowiny
sałatka ze szpinakiem i granatem

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

Justyna
03.12.2011
Ja pierniczki zawsze piekę w pierwszy weekend grudnia i chowam je w pojemniku do Świąt. Zawsze są miękkie i zachowują swój zapach oraz smak:)
Kamma
26.11.2008
Pierniki zawsze robią się twarde jak kamień. Dlatego należy na kilka dni przed ich zjedzeniem wsadzić do metalowej puszki wraz ze skórką jabłka (lub skórką chleba, jak kto woli ;)).
Katarzyna
26.11.2008
Pierniczki staną się miękkie jeśli wsadzisz je na kilka dni do pojemnika wraz z kawałkiem skórki od chleba i szczelnie zamkniesz.