Blanszowanie warzyw

Jak blanszować warzywa?

przepisykulinarneprzepisykulinarne - specjalista Tipy.pl
Blanszowanie to krótkotrwałe poddanie produktów działaniu gorącej wody lub pary. Dzięki blanszowaniu warzywa zachowają swój piękny kolor, witaminy i smak, jednocześnie będąc bardziej miękkimi i oczyszczonymi z bakterii.
1
Blanszowanie warzyw
Zagotuj wodę w garnku i wrzuć do niej groszek zielony lub fasolkę szparagową na 1-2 minuty.
2
Blanszowanie warzyw 2
Wyciągnij warzywa z gotującej się wody i przełóż je do naczynia z bardzo zimną wodą i lodem. Należy je schłodzić jak najszybciej, aby się nie "dogotowywały".
3
Blanszowanie warzyw 3
Nie mocz warzyw dłużej niż 2-3 minuty, aby nie straciły smaku. Przełóż warzywa na talerz wyłożony papierem kuchennym, aby obeschły.
4
Blanszowanie kalafiora

Podziel kalafior na różyczki, przełóż je na duże sitko i zanurz w gotującej się wodzie na 1-3 min. Po tym czasie szybko wyciągnij sitko z wody i przełóż je do miski wypełnionej wodą i lodem na kolejną minutę.

Blanszowanie brokułów

Brokuły blanszujemy 1-2 minuty i postępujemy z nimi tak samo jak z kalafiorem. Dzielimy je na małe różyczki, kładziemy na sitko i wkładamy do wrzątku. Następnie szybko schładzamy w misce z lodem.

Blanszowanie pieczarek

Oczyść grzyby i wrzuć do wrzątku z dodatkiem łyżeczki soku cytrynowego. Gotuj przez 2 minuty a następnie odcedź i włóż na moment do lodowatej wody. Wszelkie grzyby, w tym pieczarki zachowają więcej smaku gdy będą blanszowane na parze (na parze blanszujemy 1,5 razy dłużej).

Blanszowanie cebuli

Cebulę kroimy w drobną kosteczkę, kładziemy na sitko i wkładamy razem z nim do gotującej się wody na ok 1 minutę. Aby cebula nie była ostra wystarczy przelać ją wrzątkiem.

Blanszowanie szpinaku

Szpinak połóż na sitku a następnie włóż do wrzątku na około 1 minutę. Następnie schłódź w lodowatej wodzie.

Blanszowanie bobu

Bób blanszujemy 1-2 minuty.

Blanszowanie brukselki

Brukselkę blanszujemy 2 minuty.

Blanszowanie cukinii

Cukinie blanszujemy 2 minuty.

?

Wskazówki
* W parze wodnej należy blanszować 1,5 razy dłużej, niż w gorącej wodzie.
* Warzywa blanszujemy w większości od 2 do maksymalnie 4 minut.

Powiązane porady

parowar
szybkowar
wywar z warzyw

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

IzaS
10.06.2013
Gdy się umieszcza tekst w publicznym miejscu, trzeba zadbać też o poprawną mowę , mówi się"miększymi", ale bardziej miękkie. Zobacz sobie jak stopniuje się przymiotniki- poziom szkoły podstawowej