Pierniki bożonarodzeniowe

Jak dekorować ciastka na Boże Narodzenie?·

JedzenieJedzenie - specjalista Tipy.pl
Pierniki bożonarodzeniowe
1 z 10
Dekorowanie ciastek i pierniczków bożonarodzeniowych może stać się wspaniałą rozrywką, jeśli tylko będziesz miała na to czas. Wszystko zależy od Twojej wyobraźni i kreatywności.
P

* barwniki spożywcze,
* perły do dekoracji ciastek i tortów,
* posypki do dekoracji,
* dekorator, wyciskacz do kremu (różne końcówki),
* plastikowe worki.
* foremki do ciastek bożonarodzeniowych (do kupienia tutaj)

1
Ozdoby na choinkę - pierniczki
Barwniki spożywcze w proszku można kupić we wszystkich supermarketach oraz różnych sklepach internetowych.

Aby uzyskać kolorową masę, należy zmieszać barwnik spożywczy w proszku z tradycyjnym lukrem (cukier puder + woda), zaś aby malować barwnikiem (tak jak farbkami, pędzelkiem po powierzchni) należy zmieszać barwnik z kilkoma kroplami wody lub alkoholu.
2
Płatki śniegu - pierniczki
Do farbowania lukru można użyć również barwnika spożywczego w paście.
3
Liście - pierniczki
Plastyczne masy najlepiej farbować barwnikami w paście. Należy pamiętać, aby nie dodać za dużo barwnika - jego kolor jest zazwyczaj niezwykle intensywny. Należy dodawać go po kropelce, aż do uzyskania zamierzonego koloru.
4
Choinki - pierniczki
Jak zrobić masę plastyczną (lukier plastyczny)?

0,5 kostki masła,
1 szklanka wody,
25 dkg mąki pszennej,
1/2 kg cukru pudru,
barwniki spożywcze.

Wodę należy zagotować razem z masłem. Po zagotowaniu wsypać mąkę i dokładnie wymieszać. Po zdjęciu z ognia dodajemy cukier puder i mieszamy, aż do uzyskania jednolitej masy. Masę dzielimy i przekładamy do osobnych pojemniczków - ilość zależy od liczby posiadanych barwników (nie należy zapomnieć o lukrze białym - bez dodatku barwnika). Dodajemy barwniki i dokładnie mieszamy. Po wystygnięciu możemy zacząć formowanie różnych ozdóbek i kształtów, jak np. bańki, prezenciki, kokardki itp. - robimy to tak samo, jak z formowaniem plasteliny.
5
Choinka - pierniczki
Oprócz sproszkowanego barwnika spożywczego zmieszanego z wodą, czy alkoholem, bardzo dobrze maluje się po powierzchni ciastek flamastrami z jadalnym tuszem. Bez problemu możemy za ich pomocą narysować cienkie linie i skomplikowane wzory.
6
Choinka z pierniczków
Możemy wykazać się niezwykłą kreatywnością w tworzeniu pierników na Boże Narodzenie. Na zdjęciu obok - choinka wykonana z 10 pierniczków w kształcie pięcioramiennej gwiazdy w 5 różnych wielkościach. Najpierw ozdabiamy największą gwiazdę białym lukrem (nakładamy maleńkie, białe kuleczki wykonane z białej masy plastycznej), po czym nanosimy trochę lukru na środek gwiazdy i przyklejamy kolejnego pierniczka - tej samej wielkości lub mniejszego.
7
Odliczanie do Wigilii - pierniczki
Pierniki bożonarodzeniowe możemy wykorzystać w dowolny sposób, np. jako kalendarz adwentowy. Każdego dnia adwentu można zjeść jednego pierniczka.
8
dzwoneczki - pierniki
Do dekoracji ciast i ciasteczek świetnie nadają się lukrowe diamenty, kolorowe posypki o różnych kształtach, czy srebrne płatki (do nabycia w sklepach internetowych). Za ich pomocą możemy zrobić np. bańki na ciastkach w kształcie choinki, ozdobić włosy anioła itp.
9
Piernik w prezencie
Własnoręcznie udekorowanymi pierniczkami można obdarować swoich znajomych z okazji Bożego Narodzenia. Bardzo miły, oryginalny oraz niedrogi prezent.
Strona 1 z 10

Powiązane porady

Gołąbki z grzybami
Smażenie karpia
gruszki w cieście francuskim

Podobne porady

Komentarze (14)

* Pola wymagane

grazyna2
11.03.2013
dekroacje przesliczne, az trudno uwierzyć, iż do świat tak długo jeszcze...ale wykorzystam -porada super!
slonkooo94
22.12.2012
Ja dekoruję pierniczki zazwyczaj czekoladą roztopioną podczas kąpieli wodnej,dzięki temu konsystencja jest idealna :) Posypuję lukrową posypką, czekoladowymi groszkami,wiórkami kokosowymi, ozdabiam bakaliami :)
ada
08.12.2012
cześć. jeśli dziś upiekę ciasteczka i zacznę je ozdabiać za 3 dni to nie beda odpadac ozdoby? czy jest jakaś różnica gdy dekorujemy ciastka odrazu po upieczeniu i kilka dni po?
piernikowy maniak
06.12.2012
Super sa te przepisy!!! Polecam innym ktorzy odwiedzaja te strone. Korzystam z nich kazdego roku. Znajomi pytaja się zkad mam takie swietne przepisy a ja mowie że z internetu i od razu odsylam ich na te strone. Jeszcze raz serdecznie polecam te przepisy!!! :)
Milena
04.12.2012
jaki to rodzaj ciasteczek ? tzn nie mówię o tych piernikowych tylko tych jasnych :)
domi890
28.11.2012
Wyglądają cudnie...aż mi się już świąt i śniegu zachciało... :)
Florka
21.12.2011
do ola: barwnik w proszku należy rozpuścić w kilku kroplach białego alkoholu (wódka, spirytus) a następnie dodać do lukru. Alkohol ma tą przewagę nad rozpuszczaniem barwnika w wodzie, że zaraz odparuje i nie rozcieńczy lukru.
ola
21.12.2011
mam pytanie, czy barwnik w proszku dodajemy do lukru w postaci proszku? czy wymieszanego juz z wodą lub alkoholem?
pozdrawiam
..koszmarek.xDe
20.12.2011
WYGLĄDA PRZEŚLICZNIE. :D
ALE MI TAKIE ŁADNE NIE WYJDĄ. ;/
Zocha
20.12.2011
Robiłam z moim chłopakiem te choineczki z gwiazdek, świetnie wyglądają :) zapakowalismy je w celafon i obdarujemy rodzine :)