nalewka wiśniowa

Jak zrobić nalewkę wiśniową?

Wiśniowa nalewka jest pysznym, uwielbianym zwłaszcza przez kobiety alkoholem. Jest to smaczny "rozgrzewacz" na chłodniejsze wieczory, a naprawdę cudnie smakuje dodana w dużej ilości do herbaty z cytryną. Przygotowanie wymaga odrobiny zachodu, ale warto się poświęcić i znaleźć odrobinę czasu na odpowiednie zmieszanie ingrediencji.
P

* 2,5 kg wiśni
* 2 kg cukru
* 0,5 l wódki
* 0,5 l spirytusu

1
Wiśnie drylujemy, czyli usuwamy pestki i wrzucamy do dużego słoja. Niezawodnym sposobem na usunięcie pestek, jest sposób babć, czyli odpowiednio wygięty spinacz.
Do słoja warto wrzucić też kilkanaście pestek, dzięki temu nalewka nabierze specyficznego smaku.
2
Wiśnie zasypujemy cukrem i przykrywamy słój gazą, aby nie zwabiać muszek. Odstawiamy wszystko w ciepłe miejsce na ok. tydzień i czekamy, aż cukier się rozpuści, a owoce puszczą sok.
3
Po tygodniu odcedzamy sok do garnka, a pozostałe wiśnie zalewamy wódką i znowu odstawiamy słoik, tym razem na trzy tygodnie.
4
Sok z garnka należy zagotować i ostudzić. Następnie dolewamy do niego spirytus i możemy wstępnie rozlać płyn do butelek.
5
Po trzech tygodniach ponownie odsączamy wiśnie, które tym razem możemy już wyrzucić, lub wykorzystać np. do ciasta. Do odcedzonej wódki z sokiem, dolewamy spirytus z sokiem i wszystko razem mieszamy.
6
W tym momencie pozostaje rozlanie trunku do butelek i gotowe. Należy jednak zaznaczyć, że wiśniówka najlepiej smakuje po kilkumiesięcznym okresie dojrzewania.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (5)

* Pola wymagane

amator nalewek
03.09.2015
Stanowczo za dużo cukru. Jeśli wiśnie są niezbyt kwaśne, na 1 kg wiśni wystarczy max. 30 dag cukru. Po zalaniu 0,5 l spirytusu po miesiącu mamy około 1,3 l nalewki 38%. Tak robię od dość dawna.
boszymon
28.08.2013
Właśnie skończyłem robić i wiśniówka wyszła dobra z tym, że bardzo słodka, zdecydowane 2kg cukru to za dużo. Pozdrawim
złoty45
10.07.2013
Drylowanie wiśni za nalewkę jest niedopuszczalne. W procesie maceracji wiśni alkoholem
wytworzy się miazga z wiśni która przemienia się później w pył który będzie b.trudny do
filtrowania celem uzyskania lustrzanej klarowności. Zalewamy wiśnie całe ( umyte) aby alkohol 70 % =( 95%+45%) zalał wszystkie wiśnie. Wstrząsamy i tak przez miesiąc. Zlewamy ( do drugiego naczynia i korkujemy) pozostawiając wiśnie w pierwszym naczyniu. Pozostawione wiśnie zalewamy syropem cukrowym ( bardziej słodkim lub mniej w zależności od domowników) i znowu mieszamy ( oczywiście zakorkowane naczynie) tak przez miesiąc. W trzecim etapie zlewamy razem alkohol z syropem i odstawiamy na miesiąc potem zlewamy do butelek. Wiśnie przekładamy do słoików po drzemie zalewamy syropem i pasteryzujemy .
Pani domu będzie miała do ciasta z wiśniami. Sprawdzony sposób od wielu lat.
ewelina
08.08.2011
hej hej, ja robię wiśniówkę podobnie, jednak na na 4,5 kg wiśni 2,5 kg cukru. Tutaj też uważam, że będzie za słodka. No i oczywiście ja robię na samym spirytusie ( ale wiśnie zalewam rozrobionym spirytusem). Nawet do 2 litrów spirytusu :) w zależności jak wszystko przejdzie :)
Baśka
20.07.2011
Zrobiłam wiśniówkę według przepisu. Strasznie słodka. Proponuję mniej cukru conajmniej o pół kilograma. Dokupiłam też 0,5l wódki, bo nalewka smakowała jak syrop wiśniowy o posmaku alkoholu. Teraz jest super, tylko trochę za słodka - przynajmniej dla mnie :)