szpachla

Jak przygotować ścianę do malowania?

Przygotowanie ścian do malowania jest bardzo ważne. Dzięki temu będziemy mieli pewność, że nowy kolor będzie kolorem, który jest widoczny na wiadrze z farbą oraz, że w trakcie malowanie nie zacznie nam odpadać tynk ze ściany. Warto więc poświęcić trochę czasu na przygotowanie powierzchni pod malowanie. W tym artykule znajdziesz kilka sposobów, które pomogą ci w tym.
P

* szpachla
* masa szpachlowa
* papier ścierny
* farba do gruntowania
* pędzel
* folia ochronna/ gazety

1
Po pierwsze zrób wystarczająco miejsca w pomieszczeniu, które będziesz malować. Odsuń meble od ścian oraz zdejmij wszystkie obrazki. Na podłodze rozłóż folię ochronną bądź gazety, żeby nie ubrudzić podłogi.
2
Następnie oczyść ścianę z kurzu i przy pomocy szpachelki zacznij odrywać odstające płaty starej farby bądź tapety. Rób to delikatnie, żeby nie porobić zbędnych dziur w ścianie. Możesz także użyć papieru ściernego bądź szlifierki ze specjalną nakładką.
3
Jeśli na ścianie są widoczne jakieś dziury należy uzupełnić je masą szpachlową (szpachlówką). Można ją kupić w każdym sklepie budowlanym. Rozrób masę zgodnie z instrukcją na opakowaniu a następnie wypełnij dziury. Użyj do tego packi do szpachlowania.
4
Gdy szpachlówka wyschnie wygładź ścianę papierem ściernym bądź packą, na którą należy nałożyć specjalną siatkę. Dzięki temu pozbędziesz się wszystkich nierówności, które zostały po wypełnianiu dziur. Wyżej wymienione rzeczy dostaniesz w każdym sklepie budowlanym.
5
Kolejnym krokiem jest gruntowanie ścian. Dzięki tej czynności farba ma lepszą przyczepność i jest równomiernie wchłaniana. Dzięki temu zużywa się mniej farby. Do tej czynności należy zaopatrzyć się w specjalny preparat gruntujący. Należy go nanieść na ścianę zgodnie z zaleceniami producenta.
6
Gdy ściana wyschnie można zabrać się za malowanie. Powodzenia!
?

Wskazówki
* Aby sprawdzić czy gruntowanie jest potrzebne należy przejechać palcem o ścianę. Jeśli na palcu zostanie osad to ściana z pewnością wymaga gruntowania przy pomocy odpowiedniego preparatu.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

Pitt
21.03.2016
Hmm.... może i tak trzeba, natomiast ja podczas malowania najpierw szlifowałem ściany żyrafą, później gruntowałem ściany gruntem głęboko penetrującym, dlaczego? Sprawa jest prosta, taki grunt wnika głęboko w pomalowane wcześniej warstwy farby które nie dały się zeszlifować i albo skleja albo te farby odchodzą. Po gruncie głęboko penetrującym właściwie to co nie odchodzi od ściany, nie odejdzie także podczas malowania. Ponieważ miałem wcześniej białe ściany także szpachlowałem po pierwszym malowaniu, bo było bardziej widać miejsca do szpachlowania jak i miejsca zaszpachlowane już. Generalnie podczas malowania obowiązują dwie zasady 1) musi być czysto (czysty wałek, czyste nie zakurzone ściany) 2) nie można się spieszyć, po każdym pomalowaniu lub szpachlowaniu należy odczekać 24 h, a nie jak na niektórych farbach jest napisane 2-4 godz, tak można sobie tylko narobić kłopotu i dodatkowej pracy.
cutrusss76
15.02.2016
Czy do gruntowania można użyć mydła malarskiego czy musi być preparat gruntujący
Patryk
20.05.2013
Bardzo dobre porady. Zawsze przygotowanie jest ważniejsze. Jednym z najważniejszych czynności w przygotowaniu ściany przed malowaniem jest gruntowanie, niezależnie od tego czy to pod gładź czy pod farbę. Od dłuższego czasu używam Grunt Śnieżki, który polecił mi kolega budowlaniec. Zawsze wszystko jest dobrze, a farba się bardzo dobrze trzyma ściany.