pozbywanie się sierści z kota ;))

Jak pozbyć się sierści z ubrań?

Becia19 - specjalista Tipy.pl
Koty i psy to wspaniali towarzysze, z którymi można bawić się całymi godzinami. Mają jednak jedną wadę – sierść. Sierść na ubraniach, na kocach, na dywanie, na tapicerce. Gdzie tylko się nie obrócisz - sierść. Gdzie nie usiądziesz – jeszcze więcej sierści. Z tego powodu pewnie nieraz zadajesz sobie pytanie jak trwale i skutecznie pozbyć się sierści z ubrań. Jest na to kilka sposobów, ale jedno jest pewne – jeśli regularnie nie będziesz się troszczyć o to, by „odsierścić” również mieszkanie, problem będzie powracać.
1
Regularnie wyczesuj swojego kota i psa. Usuwając wyleniałą sierść zapobiegasz jej osadzaniu się na ubraniach i tapicerce. Do czesania swojego pupila używaj specjalnie zaprojektowanego grzebienia lub szczotki.
2
Karm swojego zwierzaka zdrową karmą, zawierającą kwasy omega-3, które wzmacniają futro i redukują ilość wyleniałej sierści.
3
Utrzymuj dom w czystości. Na nic się nie zda usuwanie sierści z ubrań, jeśli za chwilę zbierzesz na nie kolejną partię kłaków np. z fotela, czy z kanapy. Regularnie odkurzaj, nie tylko dywany, ale również kanapy i krzesła. Możesz w tym celu wykorzystać specjalną turboszczotkę, która pozbiera sierść z odkurzanych powierzchni. Ścieraj kurz z monitorów i telewizorów, które elektryzują się przyciągając nie tylko kurz, ale i sierść. Kilka razy w miesiącu pierz kapy, koce i nakrycia, na których lubi sypiać twój kot lub pies. Nie pierz ich jednak z ubraniami, w których chodzisz na co dzień.
4

Teraz możesz przystąpić do usuwania sierści z ubrań. Możesz to zrobić na kilka sposobów:

  • Najprostszym jest kupienie specjalnej rolki z taśmą lub szczotki do czyszczenia ubrań.

  • Jeśli nie posiadasz w domu żadnego z tych przedmiotów, sprawdzi się również taśma pakowa. To zdecydowanie najtańszy sposób na pozbycie się sierści.

  • Do odkłaczenia ubrań możesz również wykorzystać gumowe rękawiczki. Zwilż je wodą, a następnie zetrzyj nimi sierść znajdującą się na ubraniach lub tapicerce. Sierść przyklei się do rękawiczki, którą później będziesz mogła umyć w bieżącej wodzie.

Powiązane porady

sierściuch ;)
porządki w domu
Jak wyczyścić prostownicę do włosów

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane