Zrób to sam - solarna lampa

Jak zrobić lampę solarną ze słoika?

Lampy solarne są dobrym rozwiązaniem, żeby oszczędzić energię. Jednakże po małej modyfikacji mogą stać się stylowym dodatkiem zarówno do wnętrza twojego domu jak również do twojego ogrodu. Przy pomocy kilku rzeczy możemy zrobić lampę, która będzie tworzyła niesamowity klimat i z pewnością zachwyci niejednego gościa. Solarne słoiki mogą być zdobione w zależności od gustów potrzeb. Jeśli masz w sobie żyłkę majsterkowicza zrób to sam!
P

* słoik SLOM z IKEI z przeźroczystym wieczkiem – pojemność 0,5l – cena 8zł
* mała lampa solarna (ogrodowa),
* farba w sprayu –efekt „mrożonego” szkła- Frosted Glass Finish
* kolorowa bibuła lub kalka
* bateria AA
* nóż
* klej (może być super glue)

1
Zrób to sam - lampa solarna
W pierwszym etapie musimy przygotować potrzebne nam rzeczy. Zaczniemy od ogrodowej lampy solarnej. Rozpakuj ją a następnie rozłóż na części. Ważne, żeby delikatnie rozdzielić mechanizm baterii słonecznej (wraz z diodą) od reszty lampy, tak żeby nie uszkodzić go. Użyj do tego ostrego noża.
2
Bateria słoneczna
Weź słoik. Następnie oddzielony mechanizm lampy solarnej należy przykleić do wewnętrznej części wieczka. Można to zrobić przy pomocy super glue. Panel słoneczny musi przylegać do wieczka żeby z łatwością wyłapywał światło dzienne. Poczekaj aż klej wyschnie.
3
spray do szyb
W kolejnym kroku zajmij się pomalowaniem wnętrza słoika. W celu lepszego efektu końcowego musimy stworzyć efekt matowego („mrożonego”) szkła. Posłużymy się przy tym specjalnym sprayem Frosted Glass Finish, który można kupić w Polsce. Link znajdziesz poniżej. Pomaluj wnętrze słoika zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Nie maluj wieczka.
4
Kolorowe lampy słoneczne
Gdy farba wyschnie możesz umieścić w środku kolorową bibułę lub kalkę. Dzięki temu uzyskasz kolor, w którym będzie świecić lampa. Możesz również umieścić w środku szklane kamyczki, które można dostać w kwiaciarni (jeśli zdecydujesz się na nie możesz pominąć malowanie słoika sprayem i wykładanie go bibułą).
5
Zrób to sam - lampa słoneczna
Niektóre mechanizmy wymagają baterii AA. Jeśli jest taka potrzeba włóż ją i zamknij słoik. Słoik możesz także udekorować na zewnątrz, np. farbami do szkła. Teraz wystarczy poczekać na wieczór i cieszyć się nową własnoręcznie zrobioną lampą.
?

Wskazówki
* Lampy solarne możesz kupić w każdym sklepie budowlanym. Znajdziesz je także na allegro.pl

Powiązane porady

lampion z patyków i szklanki
lampa w geometryczne wzory
Jak ozdobić lampion papierowy – abażur

Komentarze (1)

* Pola wymagane

kasiaosta
04.06.2015
Pomysł ciekawy ale o wiele taniej kupić latarkę którą można zawiesić i zabrać ze sobą wszędzie http://artelis.pl/artykuly/65227/Zawsze-po-jasnej-stronie-mocy-czyli-wybieramy-latarke