Woda

Jak być "eko" na co dzień?

Bycie "eko" jest ostatnio bardzo modne, wcale nie trzeba przykuwać się do drzewa, aby przyczynić się do ochrony środowiska naturalnego. Niewielkie, ale regularne działania, w skali globalnej nabierają wielkiego znaczenia. Dodatkową zaletą będą niższe rachunki np. za prąd lub za wodę. Tak więc życie z zastosowaniem podstawowych zasad ekologi, ma właściwie same zalety, warto więc spróbować.
1
Eko torba - truskawka
Ekologiczna torba

Czyli tak naprawdę każda torba na zakupy, którą możemy użyć wielokrotnie. Zamiast za każdym razem kupować w sklepie nowe foliówki lub reklamówki, bierzemy ze sobą własna siatkę z materiału lub koszyk i pakujemy do nich zakupy.

Torby takie są coraz bardziej popularne, ponieważ oprócz działania na rzecz środowiska, wyglądają one dużo bardziej stylowo nić kolorowa reklamówka. Jeszcze lepszym rozwiązaniem jest wiklinowy koszyk, który nie dość, że świetnie wygląda, pozwala na ułożenie w środku produktów tak, żeby nic się nie pogniotło, ani nie zbiło.
2
Oszczędzaj prąd

Nie chodzi o wyłączenie wszystkich lamp i czytanie wieczorami książki przy świecy. Zwróćmy uwagę na niewidoczne pożeracze prądu. Wyłączajmy monitory telewizorów i komputerów na noc, ponieważ nawet te małe diody pobierają prąd. Nie zostawiajmy niepotrzebnie włączonych świateł, oraz nie zapalajmy wszystkich możliwych źródeł światła w jednym pokoju.
3
Oszczędzaj wodę

Jeśli myjesz naczynia ręcznie staraj się nie robić tego pod bieżącą wodą. Napuść do jednej komory zlewu ciepłej wody i umyj w niej naczynia, a następnie tylko opłucz i gotowe. Jeśli używasz zmywarki, włączaj ją dopiero gdy się zapełni naczyniami. Częściej wybieraj prysznic niż kąpiel w wannie pełnej wody. Do mycia zębów używaj kubka z wodą, a nie bieżącego strumienia. Te drobne oszczędności, szybko zostaną wykazane na rachunkach.
4
Segregacja śmieci

Czyli to o czym wszyscy wiedzą, ale niewiele osób się do tego stosuje. Dziś na większości osiedli i w pobliżu domków jednorodzinnych, coraz częściej można znaleźć pojemniki przeznaczone do posegregowanych odpadków. Jeśli w naszej okolicy nie ma takich śmietników, można wystosować list z prośbą o ich ustawienie do odpowiednich organów administracyjnych.
5
Odstaw samochód na specjalne okazje

Na co dzień, warto wybrać usługi komunikacji miejskiej, zwłaszcza na dojazdy do pracy. Jeśli codziennie jeździmy tą samą drogą można wykupić bilety sieciowe lub liniowe, co na pewno jest tańsze od regularnego tankowania auta. Jeśli do pracy mamy blisko możemy chodzić pieszo. Odbije się to pozytywnie zarówno na naszym zdrowiu jak i portfelu.
6
Odżywiaj się mądrze

Owoce i warzywa zamiast w hipermarketach kupuj na ryneczkach. Warto nawiązać też kontakt z jakimś rolnikiem z pobliskiej wsi. Można kupić u niego świeże jajka lub mięso. Nie wyjdzie nas to dużo drożej, a będzie na pewno smaczniejsze i zdrowsze od produktów wytwarzanych na wielką skalę.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

burza
barometr
zielnik

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

malinka07
05.09.2017
Bardzo mi pomogliście. Dziękuje
jestes noobem
29.12.2014
alealealealealealealealelaleallslelwle