Kawa

Jak zrobić kawę po wiedeńsku?

Jak sama nazwa wskazuje kawa ta wywodzi się z Wiednia. Jest ona bardzo popularna w tamtych rejonach. Kawa po wiedeńsku jest doskonałym urozmaiceniem dla osób, które nieustannie poszukują nowych wrażeń smakowych. Jest ona delikatna i aromatyczna a zarazem dobrze pobudzająca. W poniższym artykule znajdziesz wskazówki jak zrobić właśnie tą kawę.
P

* Kawa w ziarnach bądź mielona (najlepiej Arabica)
* Śmietana 36%
* Czekolada mleczna bądź gorzka (w zależności od gustu)
* Cynamon
* Młynek do kawy
* Sitko
* Rondelek

1
Najpierw zmiel kawę. Świeżo zmielona kawa ma niezwykły aromat a tym samym lepszy smak. Oczywiście jeśli nie posiadasz kawy w ziarnach użyj gotowej mielonej kawy. Po tej czynności zaparz 2 filiżanki mocnej kawy.
2
Do rondelka wrzuć pasek czekolady i podgrzewaj na bardzo małym ogniu. Co chwilę ją mieszaj, żeby dobrze się rozpuściła. Nie dopuść, żeby czekolada zawrzała, ponieważ wtedy nie będzie nadawać się do spożycia.
3
Następnie odcedź kawę z fusów i powoli dolewaj do rondelka. Mieszaj energicznie przez cały czas aż czekolada całkowicie rozpuści się. Wyłącz palnik. Jeśli kawa wydaje się tobie za mało słodka możesz dodać trochę cukru.
4
Rozlej kawę do filiżanek. Udekoruj ją bitą śmietaną oraz cynamonem. Możesz również posypać ją wcześniej startą na tarce czekoladą. Teraz możesz delektować się smakiem kawy po wiedeńsku.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane