Kosmetyki

W które kosmetyki warto zainwestować?

Ceny kosmetyków są bardzo różne – od śmiesznie niskich do wręcz zwalających z nóg. Abstrahując od jakości, na niektóre po prostu warto wydać więcej pieniędzy, a inne kupować za grosze. Tylko które są które?
1
Krem do twarzy oraz krem pod oczy – twarz pokazujesz codziennie i zawsze. Jej skóra wymaga szczególnej pielęgnacji, gdyż jest twoją wizytówką i nie ma bariery ochronnej, jak noga – spodnie, czy ręka – rękawiczkę. Nie oszczędzaj więc na nim. Najważniejsze jest to, by dobrze sprostał wymaganiom twojej cery.
2
Podkład – z podobnych powodów, co twarz. Dobrej jakości podkład będzie wymagał 1-2 poprawek w ciągu dnia, w zależności od rodzaju twojej cery. Łatwo ją zniszczyć nieodpowiednim kosmetykiem, dlatego kupując go pamiętaj, że od niego w dużej mierze będzie zależał twój wizerunek.
3
Szampon i odżywka, czyli absolutna podstawa pielęgnacji włosów. Nawet, jeżeli masz wypielęgnowaną cerę i staranny makijaż, zniszczone włosy zepsują cały efekt.
4
Ogólna zasada jest taka, że jeżeli musisz wybierać, więcej powinnaś wydawać na pielęgnację, niż na kosmetyki kolorowe.
5
Dobrze jest też posiadać porządny tusz do rzęs. Cera wygładzona podkładem i przyprószona pudrem plus starannie wytuszowane rzęsy otwierające oczy potrafią „zrobić” cały makijaż. Większości z nas nic więcej nie jest potrzebne na co dzień.
6
Lepiej też kupić porządny rozświetlasz. Tańsze swoje działanie rozświetlające zawdzięczają brokatowi, a chyba nie chcesz wyglądać jak choinkowa bombka.
7
Tańsze możesz kupować błyszczyki, cienie do powiek, kremy do rąk i stóp, balsamy, kosmetyki do stylizacji włosów, kredki do oczu, szminki, lakiery do paznokci.
8
Kosmetyki kolorowe zresztą często kupujemy pod wpływem impulsu, obecnej mody, czy dlatego, że koniecznie musimy mieć ten cień do tej nowej bluzki. Mogą się znudzić już po kilku użyciach, a wówczas będziesz mieć mniejsze wyrzuty sumienia chowając je na dno szuflady.
9
Nie wiesz, czy pasuje ci ciemnozielony cień do powiek lub bordowa szminka? Na próbę kup kosmetyk za kilka złotych – jeżeli ci się nie spodoba, strata będzie mniejsza.
10
Jeżeli lubisz ciemne szminki lub ciemne cienie do powiek, bądź ostrożna, ponieważ tanie kosmetyki, poza nielicznymi wyjątkami, rzadko są dobrej jakości. Po kilku godzinach makijaż może wyglądać zupełnie dobrze, jeżeli użyłaś jasnoszarego cienia czy naturalnie różowej szminki. Sęk w tym, że tego, że kosmetyk wymaga już poprawek, po prostu nie widać. Nie bądź więc zaskoczona, jeżeli kupisz śliwkową szminkę tej firmy, z której zwykle kupowałaś codzienną, i zacznie nierównomiernie zanikać, np. od środka. Grafitowy cień może zbrylić się w załamaniach, a przecież przy takim samym bezowym tego nie widziałaś. Przed większym wyjściem przetestuj więc kosmetyk.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

nakładanie korektora
Modelowanie twarzy za pomocą makijażu
makijaż tuszujący duży nos

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane