Dziurawa opona

Jak załatać dętkę za pomocą sznurowadła?

Życie potrafi zaskakiwać. Często zdarza się to w najmniej spodziewanych okolicznościach. Do takich „niespodzianek” można zaliczyć złapanie tak zwanego flaka . Załóżmy, że jedziemy na wycieczkę rowerową i w połowie drogi słyszymy jakiś dziwny odgłos wleczącego się za nami przedmiotu. Oglądamy się za siebie i nic nie widzimy. Potrącić też raczej nikogo nie mogliśmy. Spoglądamy w dół i znajdujemy przyczynę tego straszliwego odgłosu. To flak. Dziurawa dętka lub inaczej kapeć. Co zrobić w takiej sytuacji? Przeczytaj poniższy artykuł.
P

* Zestaw kluczy rowerowych (min. imbusy)
* Sznurowadło
* Pompka
* Opcjonalnie guma do żucia

1
opona - hamulce
Żeby przywrócić świetność dętce najpierw musimy ją wydostać z opony. W tym celu odkręć imbusami hamulce, tak żeby ułatwić wyjmowanie opony. Nie zapomnij spuścić powietrze z dętki. Następnie odkręć śruby trzymające koło i wyjmij je.
2
Zdejmowanie opony
Teraz musisz zdjąć oponę z osi koła. Nie jest to łatwe zadanie jednakże do zrobienia. Wykorzystaj do tego płaskiego imitującego dźwignię, np. nóż, klucze bądź śrubokręt. Wsadź dźwignię między oponą a osią koła (uważaj, żeby bardziej nie poharatać dętki) a następnie podważ to aż do momentu kiedy dolna część opony zeskoczy z osi.
3
Podważanie opony
Gdy to osiągniesz zacznij przejeżdżać dźwignią (śrubokrętem bądź czymś innym) wzdłuż osi koła. Opona powinna zeskakiwać. Częściowo zdejmij oponę, żeby wydostać dętkę. Teraz możesz sobie odpocząć.
4
Sznurowadło
Teraz przyszedł czas na poświęcenia. Niestety musisz rozwiązać swojego buta (bądź buta towarzysza/ towarzyszki) i wyjąć z niego sznurowadło. Jeśli to nie twój but przeproś grzecznie i obiecaj rekompensatę.
5
Fałdowanie opony
Najważniejszy moment naprawy. Musisz znaleźć dziurę. Jeśli posiadasz zużytą gumę do żucia to naklej ją na miejsce przepuszczające powietrze. Następnie pofałduj (złóż w harmonijkę) okolice dętki, w której zidentyfikowałeś dziurę. Dziura musi być skierowana do wewnątrz i musi zostać przygnieciona inną fałdą.
6
Dookoła okolic występowania dziury zawiń sznurowadło. Zrób to mocno, żeby dętka była dobrze ściśnięta a fałdy nie rozwaliły się. Włóż w to trochę serca bo będzie to gwarant dalszej podróży.
7
koło
Nałóż oponę i dętkę ponownie na koło. Przykręć wszystkie śrubki i napompuj dętkę. Nie przesadzaj z ciśnieniem w kole, ponieważ jeśli będzie za wysokie to jest większe prawdopodobieństwo, że podczas jazdy znowu będziesz mieć jakieś niespodzianki. Gdy dojedziesz do najbliższego sklepu rowerowego zmień dętkę. Szerokiej drogi!
Strona 1 z 2

Komentarze (0)

* Pola wymagane