Mała łazienka

Jak urządzić małą łazienkę w bloku?

Jeśli twoja łazienka została okrzyknięta mianem najmniejszego pomieszczenia w domu nie przejmuj się. Są sposoby, żeby temu zaradzić. Może nie da się powiększyć jej metrażu ale z pewnością da się powiększyć ją wizualnie i zrobić z niej jak najbardziej praktyczne miejsce. W tym celu użyjemy kilku technik urządzania i dekorowania wnętrz. Dzięki temu łazienka będzie sprawiać wrażenie większej mimo tego samego metrażu.
1
Ciepłe kolory w łazience
Dobierz odpowiedni kolor ścian. W celu wizualnego powiększenia łazienki używaj ciepłych bądź neutralnych kolorów. Jeśli ściany są przeciętnej wysokości i zależy tobie na ich wizualnym podwyższeniu nie maluj sufitu. Pozostaw go w białym kolorze. Unikaj ciemnych kolorów ponieważ „zabierają” przestrzeń.
2
Okno w łazience
Wpuść do pomieszczenia jak najwięcej światła. Światło dzienne także powiększa małe przestrzenie. Jeśli masz okno w łazience odsłoń. Nie wieszaj na nim zasłonek (zastąp je roletami bądź żaluzjami). Żeby zwiększyć ilość światła naprzeciwko okna bądź w jego sąsiedztwie zamontuj lustro.
3
Łazienka z prysznicem
Wanna czy prysznic? To zależy co chcemy. Jeśli bardzo pragniemy zamontować wannę, powinniśmy kupić wannę mniejszą ale głębszą. Jeżeli chodzi o prysznic powinieneś wybrać taki, który posiada przeźroczyste szkło jako zabudowę.
4
Mała łazienka
Jeśli instalacja wodno-kanalizacyjna pozwala tobie na zamontuj zlew w którymś z rogów łazienki. Możesz to również zrobić z toaletą. Obecnie w sklepach z rzeczami sanitarnymi jest szeroki wybór toalet w różnych rozmiarach. Wybierz więc najpraktyczniejszą opcją.
5
Pozbądź się rupieci. Uporządkowana i niezagracona łazienka będzie sprawiała wrażenie większej. O ile to możliwe zamontuj szafki na ścianach, np. w rogu pomieszczenia. Unikaj stawiania ich na podłodze.
6
Drzwi w łazience
Jeśli drzwi od łazienki utrudniają tobie poruszanie się po niej rozważ dwie opcje. Po pierwsze możesz zamontować drzwi, które będą otwierać się w drugą stronę. Po drugie możesz wstawić drzwi zasuwane. Nie są one popularne w naszym kraju, jednakże warto wiedzieć, że istnieje taka możliwość. W ten sposób zaoszczędzisz trochę miejsca.

Powiązane porady

mały pokój
odnowiona kuchnia
zdjęcia na ścianie

Podobne porady

Komentarze (6)

* Pola wymagane

maryska267
28.10.2016
Małą łazienkę skutecznie powiększy duże lustro zamontowane na jednej ze ścian. Ja u siebie mam na ścianie północnej takie w ozdobnej ramie, lustro kupione w hurtowni szkła RK Glass, a rama wyszukana na allegro ;) lustro trzyma się super, nie widać żadnych zniszczeń, tutaj link do ich strony dla zainteresowanych osób :http://www.rkglass.pl/konstrukcje-szklane
micwit
18.02.2016
Czy autor jest z Białegostoku?
Pola
15.01.2016
mój facet musi się kąpać w wannie, bo wraca z pracy brudny od smaru i musi go "wymoczyć", żeby porządnie wymyć. zawsze można pralkę zamontować w kuchni, kaloryfer nieraz montowany jest wysoko na ścianie (prawie pod sufitem), ale to raczej rozwiązanie z dawnych czasów. zamiast szafki można postawić modne obecnie drabinki, na których wieszamy ręczniki i różne dostępne do drabinek akcesoria np. wieszany kubek na szczoteczkę itp. zajmują minimum miejsca a są bardzo praktycznie i ciekawie wyglądają. nie jestem dekoratorem a takie "tipy" od razu przychodzą mi do głowy- wasze porady mogłoby pisać dziecko :)
kasiaosta
04.06.2015
W małej łazience nie ma miejsca na wannę ale można zrekompensować jej brak odpowiednio wyposażoną kabiną prysznicową http://artelis.pl/artykuly/65275/Jak-wybrac-kabine-prysznicowa
umariusz756
29.05.2015
Też miałam problem z małą łazienką. Trzeba rozświetlać i stawiać na prostotę i minimalizm, fajne akcesoria można znaleźć w admirze. Mają swój sklep internetowy akcesorialazienkowe.pl.
zenek50zenek
17.04.2013
te łazienki z aranżacji nie wyglądaja na male