Kluczyk w stacyjce

Co zrobić w przypadku złamania się kluczyka w stacyjce lub w zamku?

Wystarczy pośpiech czy sekunda nieuwagi i po kluczyku. Najprostszym rozwiązaniem jest skorzystanie z pomocy ślusarza, ale można też sobie poradzić samodzielnie.
P

* pęseta
* WD-40
* Poxilina
* drucik / agrafka
* numer do ślusarza

1
Jeżeli kluczyk ułamał się w zamku, to jest to wersja bardziej optymistyczna. Zawsze możesz skorzystać z zapasowego kluczyka, otworzyć auto od strony pasażera, odpalić i pojechać tam, gdzie miałeś zamiar się udać. Naprawą zajmiesz się potem.
2
Jeżeli utknął w stacyjce, to masz większego pecha – nigdzie nie pojedziesz. Spójrz na tą część, która została ci w ręce, by ocenić, ile kluczyka tkwi w zamku.
3
Jeżeli choć część wystaje, spróbuj wyciągnąć go pęsetą. Może się udać też przy pomocy twardego druta – zaczep go o wystający ząbek i ciągnij. Drut musi być oczywiście zagięty na końcu. Zamiast niego możesz użyć agrafki.
4
Aby ułatwić sobie zadanie, posmaruj miejsce akcji preparatem WD-40. Zmniejszy opór i szanse na sukces zwiększą się.
5
Jeżeli kluczyk siedzi głęboko, też posmaruj go czymś w rodzaju WD-40, a następnie spróbuj wyciągnąć pęsetą, kręcąc delikatnie raz w prawo, a raz w lewo.
6
Raczej nie podejmuj prób samodzielnego rozebrania stacyjki – śruby, którymi została ona przykręcona zostały następnie pozbawione główek. To zadanie dla mechanika.
7
Innym sposobem, ale dość ryzykownym, jest naniesienie na końcówkę klucza, który masz w ręku odrobiny Poxiliny i włożenie do stacyjki. Ułamana część powinna się przykleić i wyjść razem z resztą klucza. Musisz jednak bardzo uważać, by klej Poxilina nie dostała się na boki kluczyka, ani nie przykleiła go do stacyjki – to ją zablokuje na amen. Dla większej pewności boki kluczyka możesz posmarować lekkim olejem lub oliwką. Metoda „na klej” to jednak ostateczność.
8
Przy grzebaniu w stacyjce możesz ją niechcący uszkodzić, a wtedy i tak będzie czekała cię jej wymiana. Przemyśl więc dobrze, czy nie wezwać od razu ślusarza.
9
Koniecznie pamiętaj o dorobieniu nowego kluczyka.

Powiązane porady

awaria systemu abs
Tankowanie
akumulator samochodowy

Komentarze (7)

* Pola wymagane

Solenizant
16.08.2016
Ja złamałem kluczyk późnym wieczorem, był dość głęboko. Nie dało rady go wyjąć pensetą ani kombinerkami. Życie uratowała Mi Agrafka ! 30 minut kombinacji różnymi przedmiotami, ale ten bezkonkurencyjny !
mama
08.12.2015
broń panie Boże używać WD 40 do zamków do wkładek !!!!!!!!!
Wiwsoo
07.01.2015
Panie fachowiec!
Do stacyjki czy zamka nigdy WD 40 To bardzo dobry preparat do pordzewiałych śrub i innych połączeń ale w zamku robi spustoszenie. Jest żrący więc przy starym zamku może uszkodzić stare skorodowane sprężynki i po ptokach. Jeśli już to teflon lub silikon w aerozolu ewentualnie np. ludwik do mycia naczyń. Przepłukać i dać poślizg i wtedy próbować wyciągać.
Pierwszy raz słyszę o urwanych śrubach fabrycznie. Fakt są czasami nietypowe lub stosowane zabezpieczenia stacyjki przed wyjęciem ( pierścienie, bolce itd )
troy
10.12.2014
na magnes, dobre :DDD sproboj magnesem wyciagnac mosiężną część klucza, powodzenia, a wiekszość kluczy to stopy mosiądzu i poniklowane :D
locksmith
10.12.2014
Przykro mi to pisać i nie chcę nikogo obrazić, ale i autor tych złotych myśli i komentatorzy piszecie bzdury, robicie czytelnikom wodę z mózgu.

Odważnym życzę powodzenia w stosowaniu tych wszystkich sposobów na opisany kłopot.
obserwe
27.10.2014
Reklama, reklama i totalne bzdury. Jest jeszcze takie proste urządzenie, be tranzystorów jak magnes, ale kto by o tym pomyślał jeśli płacą za reklamę płynu.
lolek
17.02.2014
7 pouczenia wogle niestosuj bo to bzdura/ moja usma rada to gdy ci się zlamie kluczyk to mozessz uzyc pozostałej części do przekręcenia stacyjki pamietajac iż w kluczyku jest nadajnik immo wiec gdy uda się odpalić pojazd czesc kluczyka i tak musi znajdować się w stacyjce gdy odleci to auto stanie a może być to bardzo niebezpieczne