Pomarańczowy samochód

Jak kolor samochodu wpływa na bezpieczeństwo?

Kolor samochodu to kwestia nie tylko estetyki i indywidualnego gustu, ale i bezpieczeństwa. Czy zdajesz sobie sprawę, że inaczej mogą się potoczyć twoje losy, jeżeli będziesz jeździł niebieskim autem, a inaczej, jeżeli białym? Jeżeli kupujesz auto używane, kolor może wiele ci powiedzieć o poprzednim właścicielu i stylu jego jazdy.
1
Spokojne, stonowane kolory przeważnie cechują samochody rodzinne. Ciemnej zieleni czy grafitu nie wybiorą więc amatorzy palenia gumy i zawracania na ręcznym. Takie auto może być w dobrym stanie technicznym, o ile oczywiście kierowca nie przesadzał ze spokojem i nie jeździł "na emeryta".
2
Jeżeli auto jest czerwone, jest bardzo prawdopodobne, że należy do młodego kierowcy lubiącego szybką jazdę. Kupujący takie auto ryzykuje, że sporo ono przeszło. Jest za to jedna zaleta – nie będzie zamulone.
3
Najmniej narażonymi na kolizje samochodami, według badań, są te koloru białego, oprócz śnieżnej zimy, kiedy bardzo łatwo zlewają się z otoczeniem. W słoneczny zimowy dzień stają się niemal niewidoczne. Nie warto więc wybierać najtańszej opcji lakieru, chyba, że wstawisz auto na całą zimę do garażu.
4
Możesz się czuć bezpieczniej w samochodzie o intensywnym kolorze, np. czerwonym, żółtym, seledynowym itd. ze względu na to, że mniej zlewa się on z otoczeniem, niż szare czy czarne samochody. Ma to jeszcze większe znaczenie w gorszych warunkach pogodowych oraz kiedy „coś jest w powietrzu” i ludzie ogólnie gorzej się czują. Do ludzi śmiało możemy zaliczyć również kierowców :).
5
Wszystkie, bez wyjątku, kolory samochodów dużo tracą ze swego bezpieczeństwa, jeżeli są brudne. Taki lakier nie odbija światła i najbardziej zlewa się z otoczeniem. Dbaj więc o czystość swojego auta i nie jedź na myjnię dopiero wtedy, kiedy nie można już przeczytać tablic rejestracyjnych.
6
Bez względu na kolor samochodu, nigdy nie zapominaj o włączeniu świateł – mandat mandatem, ale tu chodzi o twoje bezpieczeństwo. Jeżeli masz skłonności do zapominania o nich, przyklej sobie przypomnienie w widocznym miejscu w samochodzie.

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane