Tutaj jesteś: Święta i Uroczystości > Boże Narodzenie > Choinka > Jak udekorować choinkę w starodawnym stylu?

Jak udekorować choinkę w starodawnym stylu?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.8/5 (20 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Marzysz o dekoracji choinki, która pozwoli ci się cofnąć o 100 lat, kiedy dekorowano drzewka bożonarodzeniowe ręcznie robionym ozdobami ze słomy czy folii aluminiowej? Chcesz, aby Twoja choinka w tym roku była podobna do choinki Twojej babci czy prababci?
Rzeczy, których potrzebujesz:
słomiane dekoracje, kolorowy papier/bibuła, nożyczki, ręcznie malowane bombki, słodycze, szopka, łańcuchy, światełka przypinane do gałązek o wyglądzie świeczek.
1
Antyczne ozdoby choinkowe
Sprawdź na strychu i w piwnicy czy nie masz przypadkiem starych bombek czy dekoracji choinkowych. Jeśli nie to wybierz się do sklepu z antykami lub z reprodukcjami w poszukiwaniu choinkowych dekoracji z poprzedniego stulecia. Możesz poszukać na aukcjach internetowych, lub w sklepach internetowych. Mogą to być woskowe bombki lub dmuchane.
2
W dawnych czasach niektóre ozdoby choinkowe jak i rodzaj choinki miały różne znaczenia. Np. choinka sosnowa symbolizuje wieczność, szyszka sosnowa symbolizuje ciepło i zacisze domowego ogniska.
3
Oświetlenie choinkowe - świeczki
Załóż na choinkę oświetlenie o wyglądzie prawdziwych świeczek lub świeczników.
4
Słomkowe gwiazdy
Zrób papierowe dekoracje, wycięte w stylu wycinanki, słomkowe ozdoby, papierowe lub słomkowe łańcuchy. Możliwości jest bardzo wiele. Poszukaj w internecie pomysłów na ręcznie robione ozdoby choinkowe.
5
Jabłka bożonarodzeniowe
Powieś jabłka, cukierki, czekoladki pakowane w błyszczące papierki.

Do powieszenia orzechów możesz zrobić wycinankę z serwetki, kwadratową serwetkę składasz na 4 i wycinasz boki jak wycinankę. Z brzegów nadcinasz do połowy, aby po rozłożeniu otrzymać coś w rodzaju koszyczka, który wieszasz na gałązce za nadcięcia, a na dno wkładasz orzecha. Orzech pod wpływem swojego ciężaru delikatnie rozciąga serwetkę, tym samym uwidaczniając naszą wycinankę.

Koniecznie zawieś również lukrowane pierniczki lub inne ciasteczka.
6
Jak już założysz wszystkie ozdoby, ozdób drzewko kolorowym łańcuchem, owijając dookoła.
7
Gałązki udekoruj "włosami anielskimi".
8
Pod choinką nasyp troszkę siana i postaw na nim szopkę. Może być ona papierowa albo drewniana.
9
Na czubek choinki załóż efektowną gwiazdę, oczywiście zrobioną ze słomy (możesz ozdobić ją brokatem).
Jak zrobić rożek z żywych kwiatów na choinkę?
Jak zrobić papierowe rożki na choinkę?
Jak zrobić bałwana z filcu na choinkę?
Jak zrobić ozdoby na choinkę z masy solnej i cynamonu?
Wskazówki
  • mimo że świeczki są rodzajem światełek używanych w dawnych czasach nie stosuj się do tego, gdyż jest to bardzo niebezpieczne. Szczególnie, gdy masz dzieci chwila nieuwagi i tragedia gotowa.
 3.8/5 (20 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Słomiane dekoracje na choinkę wyglądają wyjątkowo zaś ich robienie jest kontynuacją starej tradycji. Gwiazdki czy...
Jak zrobić gwiazdy ze słomy?
Słomiane dekoracje na choinkę wyglądają wyjątkowo zaś ich robienie jest kontynuacją...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt