Dekoracja choinki

Jak udekorować choinkę w starodawnym stylu?

MamamiaMamamia - specjalista Tipy.pl
Marzysz o dekoracji choinki, która pozwoli ci się cofnąć o 100 lat, kiedy dekorowano drzewka bożonarodzeniowe ręcznie robionym ozdobami ze słomy czy folii aluminiowej? Chcesz, aby Twoja choinka w tym roku była podobna do choinki Twojej babci czy prababci?
P

* słomiane dekoracje,
* kolorowy papier/bibuła,
* nożyczki,
* ręcznie malowane bombki,
* słodycze,
* szopka,
* łańcuchy,
* światełka przypinane do gałązek o wyglądzie świeczek.

1
Antyczne ozdoby choinkowe
Sprawdź na strychu i w piwnicy czy nie masz przypadkiem starych bombek czy dekoracji choinkowych. Jeśli nie to wybierz się do sklepu z antykami lub z reprodukcjami w poszukiwaniu choinkowych dekoracji z poprzedniego stulecia. Możesz poszukać na aukcjach internetowych, lub w sklepach internetowych. Mogą to być woskowe bombki lub dmuchane.
2
W dawnych czasach niektóre ozdoby choinkowe jak i rodzaj choinki miały różne znaczenia. Np. choinka sosnowa symbolizuje wieczność, szyszka sosnowa symbolizuje ciepło i zacisze domowego ogniska.
3
Oświetlenie choinkowe - świeczki
Załóż na choinkę oświetlenie o wyglądzie prawdziwych świeczek lub świeczników.
4
Słomkowe gwiazdy
Zrób papierowe dekoracje, wycięte w stylu wycinanki, słomkowe ozdoby, papierowe lub słomkowe łańcuchy. Możliwości jest bardzo wiele. Poszukaj w internecie pomysłów na ręcznie robione ozdoby choinkowe.
5
Jabłka bożonarodzeniowe
Powieś jabłka, cukierki, czekoladki pakowane w błyszczące papierki.

Do powieszenia orzechów możesz zrobić wycinankę z serwetki, kwadratową serwetkę składasz na 4 i wycinasz boki jak wycinankę. Z brzegów nadcinasz do połowy, aby po rozłożeniu otrzymać coś w rodzaju koszyczka, który wieszasz na gałązce za nadcięcia, a na dno wkładasz orzecha. Orzech pod wpływem swojego ciężaru delikatnie rozciąga serwetkę, tym samym uwidaczniając naszą wycinankę.

Koniecznie zawieś również lukrowane pierniczki lub inne ciasteczka.
6
Jak już założysz wszystkie ozdoby, ozdób drzewko kolorowym łańcuchem, owijając dookoła.
7
Gałązki udekoruj "włosami anielskimi".
8
Pod choinką nasyp troszkę siana i postaw na nim szopkę. Może być ona papierowa albo drewniana.
9
Na czubek choinki załóż efektowną gwiazdę, oczywiście zrobioną ze słomy (możesz ozdobić ją brokatem).
?

Wskazówki
* mimo że świeczki są rodzajem światełek używanych w dawnych czasach nie stosuj się do tego, gdyż jest to bardzo niebezpieczne. Szczególnie, gdy masz dzieci chwila nieuwagi i tragedia gotowa.

Powiązane porady

Aniołki na Wigilię i Boże Narodzenie
Choinka Bożonarodzeniowa
Kupowanie choinki

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane