Kartka na Boże Narodzenie z patyczka od lodów

Jak zrobić Mikołaja z patyczka od lodów?
BlondzikBlondzik - specjalista Tipy.pl

Nadeszły długie jesienno – zimowe wieczory, potrzebujesz wypełnić czas swoich dzieci czymś interesującym? Święta Bożego Narodzenia już nie tak daleko, a co za tym idzie choinka i dekoracje świąteczne. Zanim nadejdzie ten świąteczny czas możesz wspólnie z dziećmi przygotować ciekawe dekoracje na choinkę, które będą również twórczą zabawą dla dzieci. Święty Mikołaj zrobiony z patyczka od lodów idealnie się sprawdza jako dekoracja na choinkę lub do naklejenia na kartkę bożonarodzeniową.
P

* drewniany patyczek od lodów / albo szpatułki lekarskie do gardła,
* akrylowe farbki - czerwoną, czarną i brzoskwiniową,
* Białą pastę śniegową ( przepis pod artykułem),
* Czarny i złoty długopis żelowy,
* Czarny koralik około 4 mm wielkości na nos,
* Kawałek czerwonego materiału,
* Klej,
* Czerwona nitka.

1
Pomaluj na czerwono cały patyczek i pozostaw do wyschnięcia. Pomaluj z drugiej strony również.
2
Z czerwonego materiału wytnij prostokąt o wybranej długości. Zwiń go, aby uzyskać rurkę krótkich średnicy patyczka. Jeden z krótkich brzegów wywiń do zewnątrz. Drugi koniec zwiąż nitką, będzie to końcówka czapki Mikołaja a tym samym sznureczek do zawieszania.
3
Przyklej rulonik do jednej strony patyczka.
4
Zaraz pod czapką narysuj delikatnie ołówkiem półokrąg i pomaluj miejsce od czapki do linii półokręgu na brzoskwiniowy kolor. To będzie twarz Mikołaja. Poczekaj aż farba wyschnie, następnie przyklej koralik – nos.
5
Pod półokręgiem namaluj brodę (wykonaną własnoręcznie białą farbą imitującą śnieg). Długość brody zależy od Ciebie.
6
Narysuj dwie kropki czarnym długopisem żelowym – oczy.
7
Gdzieś w połowie pozostałego patyczka, czyli od brody do końca namaluj poprzeczną kreskę – będzie to pasek Mikołaja. Po wyschnięciu farby na środku kreski narysuj złotym długopisem żelowym większą kropkę – klamrę paska.
8
Ponad "paskiem" narysuj kilka guzików. Jak farba wyschnie, twój Mikołaj jest gotowy do zawieszenia.
9
Przepis na "śnieżną" pastę: pomieszaj trochę piasku z białą farbą. Mieszanka powinna być dość gęsta. Nakładaj ją szpatułką i pozostaw do wyschnięcia na całą noc.
10
Mikołaj - dekoracje na choinkę
Z patyczków od lodów możesz zrobić wiele innych postaci oprócz Mikołaja. Kliknij na zdjęcie obok w celu powiększenia i zobacz jak przykładowo mogą wyglądać bałwan i ludzik zrobiony z patyczka.
?

Wskazówki
* Tak wykonanego Mikołaja można przykleić na własnoręcznie robione kartki bożonarodzeniowe.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Michal
26.11.2012
dobre
lunasz
26.11.2008
Pomysł genialny,bardzo lubię prostotę
i pomysleć że wygląda to lepiej niż niejedne świecidełka za ciężkie pieniądze.