Szpinak ze śmietaną

Jak zrobić szpinak ze śmietaną?

Kuchnieswiata - specjalista Tipy.pl
Kremowy szpinak ze śmietaną wyśmienicie smakuje zarówno w połączeniu z makaronem, z kurczakiem jak i z chlebem. Jeśli nie znasz jeszcze tego sposobu przygotowania szpinaku to najwyższa pora!
P

* 350 gramów świeżego szpinaku, opłukanego
* 1 łyżka masła
* 1/4 szklanki cebulki posiekanej w kostkę
* 2 zgniecione ząbki czosnku
* 1/2 łyżeczki soli
* 1/4 łyżeczki świeżo zmielonego czarnego pieprzu
* 1/8 łyżeczki gałki muszkatołowej
* 1/4 szklanki gęstej śmietany

1
Szpinak świeży
Szpinak umyj i odkrój wszystkie twarde części.
2
Gotowanie szpinaku
Zagotuj wodę w dużym garnku i dodaj do niej odrobinę soli. Jak już się będzie gotować wrzuć na nią szpinak i gotuj przez 2 minuty.
3
Blanszowanie szpinaku
Szpinak po zblanszowaniu będzie zabierać bardzo mało miejsca.
4
Odciskanie szpinaku
Wyciągnij szpinak na sitko i odciśnij tyle wody ile to możliwe. Następnie porwij szpinak na małe kawałki.
5
Stopione masło
Roztop masło w średniej wielkości rondelku. Dodaj drobno posiekaną cebulkę oraz czosnek i smaż, ciągle mieszając, aż zrobią się miękkie i aromatyczne (około 2 minuty).
6
Smażenie szpinaku
Do cebuli z czosnkiem dodaj szpinak. Gotuj, aż zobaczysz, że szpinak puszcza sok. Zauważysz, że szpinak coraz łatwiej się miesza. Teraz dodaj śmietany, soli, pieprzu i gałki muszkatołowej. Duś bez przykrycia przez około 4 minuty.
7
Szpinak ze śmietaną
Szpinak ze śmietaną ściągnij z ognia, przełóż na talerz i spróbuj - jest przepyszny! Podawaj do dania głównego lub zmieszaj z makaronem.
?

Wskazówki
* Przepis na 2 osoby.

Powiązane porady

sos marinara
Pesto
Pesto ze szpinaku

Podobne porady

Komentarze (4)

* Pola wymagane

Ala
14.02.2017
Przepis świetny, aż nie mogłam się doczekać, gdy zagotuje się makaron... Rozpływa się w ustach :)
Shante007
11.01.2016
Do tego nie odciskiwac ile sie da lecz delikatnie, zachowujac z niego wode gdyby sos okazal sie za gesty. Smietanke podgotowac 5 minut na podsmazonym czosnku, zdjac z ognia i OW CZAS dodac szpinak, ewentualnie gorgonzole i wymieszac. Nie maltretuj tak tych pieknych zdrowych produktow...
Shante007
11.01.2016
Oj kochana.... Szpinak nie na parze a leciutko i szybciutko na suchej patelni tylko do "zwiedniecia" szpinaku
Silminyel
06.02.2014
Szpinak ze śmietaną jest też dobry bez czosnku. Jest delikatniejszy. Nie wiem dlaczego, ale mi zazwyczaj wychodzi taki jakby "gęstszy" niż na tych zdjęciach. Taki szpinak ze śmietaną uwielbiam jeść na kolację do jajecznicy :)