Koszyk świąteczny

Jak zrobić pudełko ze starych kartek świątecznych?
BlondzikBlondzik - specjalista Tipy.pl

Z roku na rok zbierasz kartki bożonarodzeniowe nadesłane przez rodzinę i przyjaciół? Kartki świąteczne z ubiegłych lat, możesz wykorzystać do zrobienia ozdobnego i oryginalnego koszyczka. Wypełniony słodyczami będzie prawdziwą ozdobą stołu świątecznego.
P

* 14 starych pocztówek ze świątecznym motywem,
* klej,
* kordonek w ulubionym kolorze,
* igłę na którą możesz nawlec kordonek,
* coś co pozwoli zrobić małe dziury w dwóch sklejonych pocztówkach, czyli małe szydło lub szydełko, lub małe nożyczki z ostrym końcem,
* drukarkę – aby wydrukować szablon pudełka opcjonalnie możesz sama narysować sugerując się tym podanym przez nas.

1
Szablon koszyka z kartek pocztowych
Wytnij wydrukowane szablony, odrysuj je na pocztówkach. Sześciobok to szablon do podstawy pudełka, potrzebujesz odrysować go na dwóch pocztówkach, drugi szablon to boczne ścianki pudełka, który potrzebujesz wyciąć 12 pocztówek.
2
Wybieraj najładniejsze miejsca pocztówki, czyli np. przykładając szablon do pocztówki z Mikołajem, tak go ułóż, aby jak najwięcej motywu Mikołaja znalazło się na obszarze szablonu i obrysuj. Następnie wytnij.
3
Wycięte kształty sklej po dwa ozdobną stroną do zewnątrz. Pozostaw do wyschnięcia.
4
Następnie szydłem lub innym ostrym narzędziem nakłuj każdy element o,5 cm od brzegu i 0,5 cm pomiędzy jednym a drugim nakłuciem. Zrobienie dziurek ułatwi przeszycie później kordonkiem.
5
Następnie nawlecz kordonek na igłę i przeszyj przez zrobione dziurki ściegiem obrębiającym. (Wbijamy igłę w jedną dziurkę, przeciągamy, następnie w drugą i zanim dociągniemy nitkę, przeplatamy igłę z nitką pod nitką którą mamy dociągnąć, tak aby utworzyć na brzegu pomiędzy jednym a drugim wkłuciem mostek). Potrzeba obszyć każde sześć elementów plus jeden podstawę.
6
Gdy wszystkie elementy będą obszyte, musisz je zszyć razem. Igłą z nitką łapiesz brzegi dwóch sąsiednich elementów, zszywając tak aż powstanie pudełeczko.
7
Jeżeli masz zdolności dziergania na szydełku, możesz górne niezszywane brzegi obrobić dodatkowym ozdobnym wzorem szydełkowym.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

Sabina
01.04.2019
Czasy mojego dzieciństwa, robiliśmy takie na ocenę w szkole. Teraz pomysł się przyda, żeby zrobić z córeczką koszyczek ns konkurs do przedszkola :)
pudel
16.12.2010
jakie zaczepiaste ;PPP
ewelka
05.12.2009
Super:)